اخبــــار


در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهوری انجام شد
امضای تفاهمنامه با بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات بیشتر

دومین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد. روزگذشته جلسه شورای عالی مسکن به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و با ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانداران کشور برگزار شد.
به گزارش میزان تأمین زیرساخت‌ها و زمین برای مسکن، تفاهم‌نامه با بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات بیشتر، امضای تفاهمنامه با وزارت کشور برای صدور پروانه‌های ساختمانی، پایان تدوین اساسنامه صندوق ملی مسکن و ارجاع آن به معاون اول رئیس جمهوری برای ابلاغ، تهیه آیین‌نامه تهیه مصالح ساختمانی با همکاری وزارت صمت از موضوعات مهم جلسه روزگذشته شورای عالی مسکن بود.
 نخستین جلسه شورای عالی مسکن عصر روز چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل و بر سیاست‌گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بر لزوم همکاری همه نهاد‌ها و فعال شدن ظرفیت‌های کشور برای ساخت مسکن و رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه تأکید شد.

پیشنهاد فروش اموال مازاد برای جبران کسری بودجه

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیشنهاد جدی وزارت اقتصاد برای جبران کسری بودجه تمرکز بر روش فروش اموال مازاد دولت است تا ضمن تبدیل دارایی غیرمولد دولت به مولد، کمترین اثر را به جهت پیامدهای تورمی و منفی داشته باشد. خاندوزی با بیان اینکه دولت در هفته‌های آینده لایحه بودجه ۱۴۰۱ را آماده و تقدیم مجلس خواهد کرد، تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در این حوزه نیز سؤالاتی را مطرح که ما پاسخ دادیم، البته سؤالاتی نیز در حوزه بورس و بازار سرمایه مطرح شد./ایرنا

4 میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام می کنند

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی وضعیت پیشرفت و اقدامات انجام شده نهضت ملی مسکن گفت: هم‌اکنون اگر سامانه نهضت ملی مسکن برای تمامی شهرها باز شود بیش از ۴ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام خواهند کرد. برآوردها نشان می‌دهد که این ۴ میلیون متقاضی، افرادی هستند که از طریق بخش خصوصی امکان صاحبخانه شدن را ندارند و این کار را دولت بر حسب وظیفه درخصوص تأمین مسکن کم‌درآمدها انجام می‌دهد. وی گفت: در حال حاضر و بر اساس آمار، سالانه ۲۰ درصد ساخت و ساز کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.  
امکان ثبت‌نام مردان مجرد‌ بالای ۴۵ سال در نهضت ملی مسکن فراهم شد‌
محمود محمود‌زاده معاون مسکن و ساختمان از امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص در نهضت ملی مسکن، براساس مصوبه تازه هیأت دولت، خبر داد. /وزارت راه و شهرسازی

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7775/5/591901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها