کاهش دما با طعم آلودگی هوا


شیما جهانبخش
خبرنگار
 با ورود سامانه بارشی جدید طی روزهای پایانی هفته جاری دما در نوار شمالی کاهش محسوسی خواهد داشت و آسمان بیشتر مناطق کشور را برف و باران در بر خواهد گرفت. بر این اساس سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت نارنجی و زرد نسبت به وقوع سیلاب و کولاک برف در مناطق شمالی هشدار داد و از مردم خواست طی این مدت از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.
«کبری رفیعی»، کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده دمای هوا در نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا خواهد کرد به «ایران» گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از امروز (چهارشنبه)، بارش باران و برف برای مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی و خراسان رضوی همچنین در شرق کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهار محال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود. همچنین وزش باد شدید در آسمان استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه این بارش‌ها در استان‌های جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود، ادامه داد: طی این مدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران بیشتر خواهد بود و احتمال سیلاب در این استان‌ها وجود دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در مناطق مرتفع و سردسیر این بارش‌ها به‌صورت برف باشد و با کاهش دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه باشیم.
 رفیعی با اعلام اینکه این سامانه بارشی از هفته آینده تضعیف خواهد شد، گفت: تا پایان روز چهارشنبه بارش‌ها در لرستان و استان‌های جنوب مرکزی و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و اصفهان ادامه خواهد داشت و از روز پنجشنبه این بارش‌ها به شرق استان فارس، هرمزگان و غرب یزد محدود می‌شود. روز جمعه ارتفاعات کرمان نیز بارش‌های خفیفی را تجربه خواهند کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی تأکید کرد: انتظار می‌رود با کاهش محسوس دما و افزایش مصرف انرژی، شاهد افت فشار گاز در بیشتر مناطق کشور باشیم. از این‌رو توصیه می‌شود مردم در این مدت با مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند. همچنین با توجه بشدت بارش‌ها انتظار داریم شهروندان از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت به سفر حتماً تجهیزات زمستانی را به‌همراه داشته باشند و به هشدار‌های هواشناسی توجه کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7775/12/591930/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها