نمایشگاهی با نشانه‌های حضور انسان در طبیعت


حسین محسنی
گالری دار
در نمایشگاه نقاشی‌های جواد علیمحمدی اردکانی در مجموعه «زمین» با نگاهی متفاوت به طبیعت و یادآوری «زمین» به‌عنوان بستر اصلی و اولیه زیست بشریت، این آثار خلق شده‌اند.
این مجموعه از 21آبان ماه در گالری آرتیبیشن به نمایش درآمده است. اردکانی که پژوهش هنر را در مقطع دکترا آموخته، پیش از این مجموعه آثارش در هفده نمایشگاه گروهی و انفرادی از جمله گالری‌های لاله، باران، درسا، اکو و فرمانفرما به نمایش در آمده است و طی سه دهه فعالیت، اکنون با مجموعه «زمین» در بین علاقه مندان به هنر تجسمی
آمده است.
در آثار او، انسان به‌صورت ملموس، حضوری عینی ندارد، اما نشانه‌های حضور انسان در بسیاری از کارها وجود دارد. در دوردست و در لحظاتی که در واقع حس غروب یا طلوع را تداعی می‌کند، چراغ‌هایی روشن است. آنجا که حس غروب و تاریکی به انسان رخ می‌دهد. در دل این کوه‌ها زندگی‌هایی جریان دارد؛ یعنی آدم‌هایی سکونت دارند و آن کلونی‌ها به تعبیری کلونی‌های کامل از یک زندگی گروهی کوچک است. در برخی از کارها جاده‌ای وجود دارد یا المان‌های دیگری که حاکی از حضور انسان در آن طبیعت است.
مجموعه زمین محصول کار حدود هفت یا هشت سال پیش هستند. مجموعه‌های کاری اردکانی به توالی شکل می‌گیرند. مجموعه‌ای که الان هنرمند روی آن کار می‌کند، با عنوان کیهان است که در ادامه این مجموعه زمین قرار دارد و آن هم باز برمی‌گردد به چیزهایی که در کودکی در وجود او در زادگاهش شهر یزد شکل گرفته است.
نمایشگاه زمین از ۲۱ آبان تا ۳۰ آبان ماه برای نمایش عمومی برپاست و بازدید از این نمایشگاه هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.
نمایشگاه زمین
نقاش: جواد علیمحمدی اردکانی
گالری آرتیبیشن


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7775/16/591967/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها