هنرمندان در فضای مجازی


صفحات شخصی هنرمندان در فضای مجازی منبعی برای اطلاع‌رسانی درباره تولیدات تازه‌شان یا اخبار مرتبط به عرضه آنها شده است. اکران سینماها تا حدودی سامان گرفته و آنچه در رسانه‌های رسمی بر صدر اخبار قرار دارد فیلم‌های اضافه شده بر چرخه اکران است. بالطبع شمارش معکوس برای آغاز نمایش فیلم‌ها موضوع مشترک اغلب پست‌های اهالی سینما در فضای مجازی است. تنور بازار کتاب و صحبت درباره کتابخوانی با توجه به هفته کتاب گرم شده و اهالی این حوزه به این موضوع پرداخته‌اند. فعالان و علاقه‌مندان جدی تئاتر، تماشای آثار نمایشی را توصیه و تبلیغ می‌کنند و اهالی موسیقی هم از آثار تازه‌شان و اجراهای زنده نوشته‌اند.

این غم تمامی ندارد
نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل سابق مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خبر از درگذشت سجاد رزمجویی یکی از هنرمندان خوب موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد داد. او در صفحه خود نوشت: «این غم تمامی ندارد و یکی از هنرمندان خوب موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد در گذشت. سجاد رزمجویی خواننده لری متولد سال ۱۳۵۹ در یاسوج اهل نورآباد ممسنی بود.» او در ادامه درباره این خوانند صاحب سبک لرری و شروه خوانی نوشت: «قطعات محلی و لری بویراحمدی او بسیار مشهور است. از جمله آثار خوانندگی استاد رزمجویی می‌توان به آهنگ لری برگ ریواس با سنتور و کمانچه و آهنگ هی بو کو یارم، آهنگ بی‌کس، آهنگ ایلل و باره، آهنگ شروه سجاد رزمجویی، آهنگ دستمال بازی و … اشاره کرد. این خواننده به‌دلیل آتش‌سوزی منزلش و با وجود تلاش کادر پزشکی روز ٢٥آبان ١٤٠٠رخ در نقاب خاک کشید.

چهره‌ها
فرهاد حسن‌زاده نویسنده نام‌آشنای حوزه کودک از چاپ چهارم مجموعه «گروه ۱+ ۵» خبر داده است. او در این باره نوشته: «مجموعه چهار جلدی 1+5 به چاپ چهارم رسید و خواستم تشکر کنم از بچه‌ها و آموزگاران و مروجان کتابخوانی و همچنین نشر افق و تصویرگر کتاب خانم زینب حسینی.» مجموعه چهارجلدی «گروه ۱+ ۵» این نویسنده شامل ماجراهای کارآگاه‌بازی پنج پسر و یک دختر در یک مجتمع آپارتمانی است که هر بار مشکلات خود را با بهره‌گیری از شم کارآگاهی خود حل می‌کنند، توسط واحد کودک انتشارات افق - کتاب‌های فندق - راهی بازار شده است. «جنازه... با اجازه»، «مردی که خودش را پیدا کرد»، «جشن تولد پُردردسر» و «بیز...بیز... بیزینس» عناوین فرعی «گروه ۱+ ۵» هستند.
حجت اشرف‌زاده قطعه جدیدی منتشر کرده و در استوری اینستاگرام آن را خبری کرده است. ترانه اثر تازه او با نام «دورت بگردم» را مرتضی نجفی سروده و تنظیم کنندگی آن را علی دینه به عهده داشته است.
 الناز شاکردوست تصویری از خودش و پارسا پیروزفر در فیلم تحسین شده آیدا پناهنده منتشر کرده و خبر موفقیت این فیلم در جشنواره تصویری «تصاویر نو پارسی» را بازنشر کرده است. «تی تی» که در بخش مسابقه جشنواره فرانسوی «تصاویر نو پارسی» حضور داشت دوشنبه شب جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این جشنواره را از آن خود کرد.
نوید افقَه نوازنده تنبک و محقق موسیقی مخاطبانش را به تماشای اجرای چهارم این هفته «کنسرت‌های کوچک چهارشنبه‌ها» دعوت کرده است. در این برنامه که ساعت 17 تا 19 چهارشنبه 26 آبان‌ماه برگزار می‌شود میلاد محمدی (سنتور) و حسین ایزدی (تنبک) اجرا خواهند داشت. «کنسرت‌های کوچک چهارشنبه‌ها» هر چهارشنبه، در «اتاق آربی» مجموعه هنرشهرآفتاب برگزار می‌شود.
بهرام رادان با انتشار ویدیویی از پشت صحنه «گربه سیاه» از آغاز شمارش معکوس برای اکران این فیلم خبر داده است. در این فیلم که به کارگردانی کریم امینی از چهارشنبه 10 آذرماه به روی پرده خواهد رفت بهرام رادان، ترلان پروانه، بهاره کیان افشار، علیرضا استادی و کیا رکنی ایفای نقش کرده‌اند.
هنگامه قاضیانی تصاویری از پشت صحنه سریال «جزیزه» را منتشر کرده و از فضای دوستانه و یکدست آن سوی دوربین نوشته و آن را ماحصل مدیریت سیروس مقدم عنوان کرده است. در بخشی از نوشته او آمده: «هر چی از خوبی‌های آقای مقدم بگم، کمه، معنای شرافت، مدیریت بحران، روانشناسی بازیگر، حرمت، تعادل رفتاری در هفت ماه با این همه بازیگر اتفاق کمی نیست.» سریال «جزیره» این روزها به‌صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو در حال پخش است.
نوید محمدزاده در یک سلسله استوری، مخاطبانش را به تماشای آثار روی صحنه دعوت کرده است. سه اثر از میان کارهای پیشنهادی او نمایش‌هایی است که خودش تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. نمایش «باب بارا» به کارگردانی نیما ایمان‌زاده، «درس بی‌پایان» به‌کارگردانی میلاد نیک‌آبادی و «بعد از افتادن» به کارگردانی حسین حسینیان؛ به تهیه‌کنندگی محمدزاده این روزها روی صحنه است. نمایش «بیل من» به کارگردانی مهدی چاکری و «دن کیشوت» به نویسندگی و کارگردانی جواد مولانیا دیگر آثاری است که این بازیگر به‌دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامش معرفی کرده است.
هدی زین‌العابدین عکسی از خودش به همراه ارسلان امیری منتشر کرده که مربوط به حضور فیلم «زالاوا» در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک است. این جشنواره از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ آبان در کردستان عراق برگزار می‌شود، «زالاوا»به کارگردانی ارسلان امیری در بخش مسابقه فیلم‌های کردی این رویداد سینمایی به نمایش درمی‌آید. اکران فیلم تحسین شده «زالاوا» از 24 آذرماه در سینماهای ایران آغاز می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7775/16/591971/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها