دیگه چه خبر


بالا گرفتن اختلافات اسرائیل و امریکا بر سر ایران

   خبر اول اینکه، رژیم اشغالگر قدس مخالف توافق هسته‌ای امریکا با ایران است و در سال‌های اخیر از هیچ تلاشی برای جلوگیری از هرگونه توافقی در این زمینه خودداری نکرده است. حالا و درآستانه دور جدید مذاکرات، تحرکات این رژیم تشدید شده است.
به گزارش ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم با رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران که در جریان سفر منطقه‌ای به اسرائیل رفته است، دیدار نخواهد کرد تا تأکیدی بر مخالفت قاطع اسرائیل با هر شکلی از احیای برجام باشد. روزنامه «اسرائیل‌هیوم» نوشت که اسرائیل نگران است امریکا به توافقی بدتر از برجام با ایران رضایت دهد و از همین رو، نفتالی بنت تصمیم گرفته است که برای نشان دادن مخالفت خود با احیای برجام، به نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران وقت ملاقات ندهد.

تلاش برای حذف حشد الشعبی

  خبر دیگر اینکه، رجانیوز در گزارشی به ابعاد پروژه‌ای ضدایرانی در عراق با راهبری عناصر امریکا اشاره کرده است و در بخشی از آن نوشته: حشد الشعبی با پیروزی‌های متعدد در محور مقاومت و ایستادگی در مقابل اهداف منطقه‌ای امریکا، پایگاه اجتماعی قدرتمندی در جامعه عراق به دست آورده است. این امر سبب شده از یک‌سو امریکا و از سوی دیگر برخی گروه‌های سیاسی رقیب، آن را مانعی در مقابل خود ببینند. از این رو پروژه تضعیف و نهایتاً حذف حشد الشعبی با زیربنای توطئه‌هایی که آنها را ضد مردمی و خطر آفرین در بدنه جامعه عراق معرفی کند تعبیه شده است.
 
پرواز بالگرد ایرانی در فاصله ۲۳ متری ناو امریکایی

  دست آخر اینکه،  «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که هفته گذشته یک فروند بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در فاصله 25 یاردی (23 متری) ناو امریکایی «یو‌اس‌اس اسکس» در دریای عمان پرواز کرده است. به گزارش تسنیم سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر افزود: «این اقدام خطرناک بود زیرا می‌توانست منجر به اشتباه محاسباتی شود.» روز شنبه رسانه‌های ایرانی و خارجی ویدیوهایی از پرواز بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناو امریکایی یواس‌اس اسکس در جریان رزمایش ذوالفقار در دریای عمان منتشر کرد. رزمایش ذوالفقار 1400 هفته گذشته با حضور یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و سناریوهای مختلف جنگ دریایی دور از سواحل ایران در آن تمرین شد.
 این رزمایش با به‌کارگیری قسمتی از توان رزم نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش در منطقه وسیعی از شرق تنگه هرمز تا پسابندر در مرز ایران و پاکستان و در دریا نیز تا مدار 10 درجه شمالی و بخشی از دریای سرخ برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7775/3/591981/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها