پیش‌بینی العامری درباره نتایج نهایی انتخابات عراق


«هادی العامری»، رئیس ائتلاف «الفتح» عراق پیش‌بینی کرد، ابطال آرای ۱۸ درصد حوزه‌های رأی‌گیری می‌تواند تغییری اساسی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر ایجاد کند.
به‌گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هادی العامری» که در دیدار با هیأتی از جبهه ترکمان به ریاست حسن توران در بغداد سخن می‌گفت، تأکید کرد: تصمیمات هیأت قضایی درباره باطل کردن آرای برخی حوزه‌ها که ساعت شش عصر بسته نشده بودند به باطل شدن آرای بیش از 6 هزار حوزه منجر می‌شود. علاوه بر این آرای حدود 4 هزار حوزه نیز به‌دلیل وجود اثر انگشت‌های تکراری باطل شده‌اند که این میزان، معادل آرای ۱۸ درصد از حوزه‌های رأی‌گیری است و می‌تواند تغییر اساسی در نتایج انتخابات ایجاد کند. این در حالی است که پیشتر شمار زیادی از گروه‌های سیاسی شیعه نتایج انتخابات را نپذیرفته و خواهان بازشمارش آرا شدند. در همین ارتباط دیروز مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق که چند روز مانده به اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی، نگران به نظر می‌رسید، نسبت به‌هرگونه تلاش برای تغییر نتایج انتخابات هشدار داده است.
خبر دیگری از عراق نیز حاکی از آن است، سخنگوی وزارت خارجه عراق درخصوص مصاحبه اخیر فؤاد حسین، وزیر امور خارجه این کشور با یک رسانه اسرائیلی و با تأکید بر موضع ثابت عراق در حمایت از آرمان فلسطین، توضیح داد: «صحت خبر رسانه‌ اسرائیلی که با جعل هویت خود با وزیر امور خارجه عراق مصاحبه کرده بود، مورد تردید است؛ بویژه که وزیر خارجه چه در کنفرانس امنیتی منامه چه در مصاحبه‌های تلویزیونی متعدد بر مخالفت عراق با عادی‌سازی روابط با اسرائیل تأکید کرده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7780/4/592402/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها