صهیونیست‌ها خواستار توافق «گسترده‌تر» غرب با ایران شدند

از خاطرات وزیر جنگ قبلی تا آرزوی وزیر جنگ فعلی!


«گانتس» وزیر جنگ اسرائیل ضمن ابراز حمایت از توافقی «گسترده‌تر، طولانی‌تر و مستحکم‌تر» با ایران، در یک کنفرانس امنیتی در فلسطین اشغالی، ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانسی درباره امور امنیتی اسرائیل درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین گفت: من از توافقی حمایت می‌کنم که گسترده‌تر، قوی‌تر و طولانی‌تر باشد، ایران را به عقب براند، توانمندی‌های [هسته‌ای] فعلی‌اش را از بین ببرد و نظارتی مؤثر بر تأسیسات هسته‌ای آن و بر تولید تسلیحاتش اعمال کند. گانتس با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، ایران را یک هژمونی خواند که به ادعای وی ارتش‌های تروریستی را تجهیز می‌کند.
بنی گانتس در حالی این مواضع را اعلام کرده است که مشخصاً منظور او از گستردگی توافق، مذاکره بر سر توان نظامی-موشکی جمهوری اسلامی است؛ مسأله‌ای که به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل شده و حالا وزیر جنگ این رژیم آرزوهای خود را در بیانیه‌ها ابراز می‌کند.
این درحالی است که موشه یعلون وزیر جنگ سابق اسرائیل نیز در در رابطه با توافق هسته‌ای سال 2015 گفته است: با نگاهی به سیاست دهه گذشته در مورد ایران، اشتباه اصلی خروج ترامپ از توافق بود. این توافق به خودی خود یک اشتباه تاریخی بود اما خروج از آن بهانه‌ای را به آنها داد تا غنی‌سازی را ادامه دهند.
 وی افزود:  هنوز می‌توان مانع دستیابی ایران به قابلیت هسته‌ای شد و این به دولت امریکا بستگی دارد. توصیه من به کابینه نفتالی بنت این است که از نزدیک و بی‌سر و صدا با دولت بایدن همکاری و از درگیری‌های عمومی مانند سخنرانی نتانیاهو در کنگره در سال ۲۰۱۵ خودداری کند.
 گفتنی است چندی پیش دادستانی رژیم صهیونیستی با اعلام جرم علیه نظافتچی خانه «بنی گانتس»، وی را به اتهام جاسوسی برای ایران به مدت دو سال، دستگیر کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7780/2/592470/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها