اخبار


در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت عنوان شد
تأکید رئیس جمهور بر منطقی شدن نرخ کالاهای اساسی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با تأکید براهمیت ثبات در بازار و منطقی شدن نرخ کالاهای اساسی، تداوم اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار را ضروری خواند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از اقدامات ستاد تنظیم بازار در زمینه کنترل قیمت‌ها بویژه اقلام خوراکی بیان کرد.
وزیر صمت در گزارش خود از وضع شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و روند تنظیم بازارهای مختلف در این جلسه، ضمن تشریح اقدامات ستاد تنظیم بازار در زمینه کنترل قیمت‌ها بویژه اقلام خوراکی تصمیمات این ستاد را در جهت تثبیت بازار مؤثر دانست.
رئیس جمهور با تأکید براهمیت ثبات در بازار و منطقی شدن نرخ کالاهای اساسی تداوم اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار را ضروری خواند. در این جلسه همچنین گزارشی از روند افزایش تولید خودرو در کشور ارائه و راه‌های تقویت تولید داخلی با استفاده از سرمایه‌های مردمی بررسی شد.

«پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر شد
بنا بر پیشنهاد شورای عالی هلال احمر و با حکم رئیس‌جمهور رئیس جمعیت هلال احمر منصوب شد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حکم انتصاب «پیرحسین کولیوند» بر تلاش مجدانه برای ارائه خدمات امدادی و بهداشتی درمانی هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی تأکید کرد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در حکم آیت‌الله رئیسی آمده است: انتظار است با تشریک مساعی کلیه دستگاه‌های ذیربط و اهتمام به «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم داری»، «پاکدستی و فساد ستیزی» و «قانون مداری» با مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد و تعامل مؤثر با سازمان صلیب سرخ جهانی در ارائه خدمات امدادی و بهداشتی درمانی هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی به اقشار نیازمند و آسیب دیده، تسکین آلام بشری و تعمیق صلح و دوستی پایدار میان ملت‌ها مجدانه کوشا باشید.
پیرحسین کولیوند پیش از این ریاست سازمان اورژانس کشور و پیشترنیز رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بود.
اوایل ماه جاری در پی استعفای کریم همتی از ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان، ثبت نام از کاندیدا‌های تصدی این پست صورت گرفت و در آن کولیوند حائز بیشترین رأی شد. کولیوند متولد 1350 در شهرستان تویسرکان همدان است.


یک نشریه امریکایی گزارش داد
تبحر ایران در تجهیز بالگرد‌های نظامی

نشریه نشنال اینترست در گزارشی به توانایی متخصصان ایرانی در تجهیز بالگردهای قدیمی پرداخت و نوشت که ایران به بالگرد «RH-۵۳D» خود لوله سوخت گیری متصل کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است ایران درسال ۲۰۱۵، یکی از هلیکوپتر‌های قدیمی RH-۵۳D را به لوله‌های ویژه سوخت‌گیری هوایی حین پرواز مجهز کرد که به این بالگرد سنگین و دوربرد اجازه می‌دهد مسافت پرواز خود را بیشتر کند.
این نشریه در ادامه نوشت: این بازسازی و به‌روزسازی همچنان که در عکس‌هایش مشهود است، شواهد دیگری از تلاش‌های زیرکانه ایران برای حفظ و بهبود زرادخانه هوایی خود بود. نیروی هوایی ایران عمدتاً متشکل از سخت افزار‌های امریکایی است که متعلق به پیش از انقلاب بوده، به علاوه تجهیزات روسی که از عراق تصرف کرده است.
این نشریه در ادامه نوشت: اما پس از گذشت ۵ سال ایران نگفته است که آیا هواپیمای سوخت‌رسانی در اختیار دارد که بتواند آنقدر آرام پرواز کند که قادر به سوخت‌رسانی به بالگرد «RH-۵۳D» باشد آیا ظاهر بالگرد مجهز شده به لوله سوخت‌گیری نشانگر آن است که تهران در حال کار بر روی ناوگان جدیدی از هواپیما‌های سوخت‌رسان است؟
این نشریه در ادامه با اشاره به غنیمت‌گیری ایران از امریکایی‌ها در عملیات طبس نوشت: تهران شش فروند بالگرد «RH-۵۳D» را از شرکت «سیکورسکی» پیش از انقلاب ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) خریداری کرد. خوشبختانه در آوریل ۱۹۸۰ نیز نیرو‌های عملیات ویژه امریکا ۵ فروند از این بالگرد‌ها را در طول تلاش نافرجام برای نجات گروگان‌های امریکایی در تهران برجای گذاشتند. مهندسان ایرانی از قطعات بالگرد‌های رها شده استفاده کرده و شش هواپیمای اصلی خود را برای چند سال به حالت کار بازگرداندند.
این نشریه همچنین نوشت: در سال‌های اخیر نه تنها ایرانی‌ها شش بالگرد اصلی «RH-۵۳D» را بازسازی و تعمیر کرده‌اند، بلکه قطعات کافی برای تعمیر یکی از هلیکوپتر‌هایی را که امریکایی‌ها در اختیار داشتند نیز در اختیار داشته‌اند.
به نوشته این نشریه، یک بالگرد «RH-۵۳D» می‌تواند بیش از ۶۰۰ مایل را با سوخت داخلی و باری متوسط پرواز کند و با سوخت‌گیری هوایی می‌تواند مسافت بیشتری را بپیماید؛ به طوری که با سوخت‌گیری هوایی می‌تواند حملاتی کماندویی را در سراسر خاورمیانه به انجام برساند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7780/2/592471/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها