دیگه چه خبر؟


روحانی به خاتمی در مورد کرسنت چه گفته بود؟

   خبر اول اینکه، جهان نیوز در گزارشی تحت عنوان «روحانی به خاتمی در مورد کرسنت چه گفته بود» به توضیح مخالفت دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی با قرارداد کرسنت می‌پردازد. در بخشی از این گزارش آمده است: «شورای عالی امنیت ملی با دبیری حسن روحانی در آن زمان با انعقاد این قرارداد مخالفت می‌کند و پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای، مسائل سیاسی و اقتصادی طرح را از ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهد. روحانی در نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات تصریح کرده است که «منافع این قرار داد نسبت به معایب آن قابل ملاحظه نیست.» نکته جالب توجه و چه بسا عجیب در این است که حسن روحانی پس از آنکه در سال ۹۲ به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شد فردی را به عنوان وزیر نفت معرفی کرد که می‌دانست قرارداد خسارت‌بار کرسنت در دوران وزارت او منعقد شده است.»

خاک هرمز قاچاق نمی‌شود

  خبر دیگر اینکه، پس از آنکه یکی از نشریات در مطلبی عنوان کرد «با وجود ممنوعیت فروش، خاک این جزیره خلیج‌ فارس در وبسایت‌های رسمی به فروش می‌رسد»، رئیس کل دادگستری هرمزگان هرگونه قاچاق خاک از جزیره هرمز را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، علی صالحی با اعلام این خبر گفت: تنها بخشی از خاک‌های رنگی جزیره هرمز در صنایع دستی اهالی این جزیره مورد استفاده قرار می‌گیرد که به نظر کارشناسان تأثیر بسزایی در میزان منابع خاک این جزیره ندارد. رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر ضرورت حفاظت از سرمایه‌های ملی، عنوان کرد: چنانچه هر گونه دست اندازی به معادن خاک یا دیگر ذخایر طبیعی در هر نقطه‌ای اثبات شود بدون تردید، برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

بررسی امکان صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج

  دست آخر اینکه، وزارت امور خارجه و سازمان ثبت احوال کشور درباره صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور  رایزنی کردند. به گزارش ایسنا، در نشست مشترک دیروز وزیر امور خارجه و  رئیس سازمان ثبت احوال کشور حسین امیرعبداللهیان، توصیه‌های لازم  را برای بررسی نحوه دریافت درخواست‌های کارت ملی هموطنان ایرانی مقیم خارج و انجام روند صدور کارت هوشمند ملی برای آنان مطرح  کرد و اقدام و پیگیری از سازمان ثبت احوال تا حصول نتیجه را به بخش کنسولی وزارت امور خارجه ابلاغ کرد. وی پیشتر در جریان دیدار با رؤسای کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشورخواستار قانونگذاری برای ایرانیان مقیم خارج و رفع نگرانی از آنها برای بازگشت به ایران شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7780/3/592474/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها