اخبار


لزوم پوشش رایگان بیمه برای ساکنان حاشیه شهرها

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تأکید بر اهمیت اجرایی شدن سریع‌تر نسخه الکترونیک در کشور، گفت: درحال حاضر ۶۵ درصد از نسخ بیمه سلامت در کل کشور به صورت الکترونیکی صادر می‌شود؛ البته باید تأکید کرد که دانشگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت همکاری قابل قبولی داشتند که منجر به دستیابی به نتایج مناسبی شده است.
دکتر محمدمهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یافته‌های سازمان بیمه سلامت ایران در بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با وجود تمام مشکلات موجود در ۱۸ ماه اخیر عزم جدی برای استقرار این موضوع و رفع موانع و مشکلات داشته است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، تأکید کرد: حاشیه شهرها از نقاط مهم در بحث سلامتی هستند که باید به آنها توجه کرد، زیرا امکانات قابل قبولی در این نقاط وجود ندارد. بیمه سلامت به مناطق حاشیه‌ای توجه ویژه داشته و بیمه همگانی را به صوت رایگان در اختیار این قشر قرار می‌دهد؛ بدون شک تمام عوامل اجتماعی مؤثر در بحث سلامت باید با دقت رصد شود.

تعداد تماس‌های شهروندان با اورژانس 20 درصد افزایش پیدا کرد

رئیس اورژانس کشور گفت: تعداد تماس‌های شهروندان با ۱۱۵ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد و همچنین ۳ تا ۴ درصد مأموریت‌های قلبی و تنفسی ما در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کرده است.به‌گزارش مهر، جعفر میعادفر با اشاره به این مطلب اظهار داشت: در روزهای اخیر که اکثر کلانشهرها درگیر آلودگی هوا بودند، تعداد تماس‌های شهروندان با ۱۱۵ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین ۳ تا ۴ درصد مأموریت‌های قلبی و تنفسی عوامل اورژانس در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کرده است.
او تأکید کرد: در شهرهای صنعتی بیشترین تماس‌ها را با ۱۱۵ داریم چراکه آلودگی هوا در این شهرها بویژه تهران، اصفهان و اراک بیشتر است. سالمندان، مادران باردار و افرادی که درگیر بیماری زمینه‌ای هستند در این روزها تا حد امکان از خانه خارج نشوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7783/7/592729/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها