اخبار


لزوم استفاده از تجهیزات بومی در زیرساخت ارتباطی کشور

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بر بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در مدیریت و راهبری مراکز ارتباطی و لزوم استفاده از تجهیزات و سامانه‌های بومی در شبکه ارتباطات زیرساخت تأکید کرد و خواستار تقویت مدیریت‌های ارتباطات زیرساخت استان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت هر استان در پیشبرد اهداف شرکت ارتباطات زیرساخت شد.
به گزارش «ایران»، امیر محمدزاده لاجوردی گفت: عدم اشتراک گذاری داده‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها یکی از معضلات و موانع اصلی برای تحقق دولت الکترونیک، هوشمندسازی، مبارزه با فساد و شفاف سازی در کشور است. وی با اشاره به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری گفت: سخنان ایشان در مسائل نو و جدید مثل هوش مصنوعی بسیار جالب توجه بوده و  نظرات نو و جالب توجهی در این حوزه دارند؛ به نظرم یکی از موانع اساسی در هوشمندسازی و دولت الکترونیک بحث حکمرانی« داده» و خساست در اشتراک گذاری داده‌ها است و برخی  دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص کاستی‌هایی دارند. محمدزاده لاجوردی درخصوص نظر رهبر انقلاب درخصوص پیوند صنعت و علم نیز گفت: بحثی که ایشان در این خصوص مطرح کردند این است که در برخی  کشورها دانشگاه‌ها از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند و حاکمیت و بخش دولتی صورت مسأله‌ها را مطرح می‌کنند و نیاز دانشگاه‌ها از سوی بخش دولتی صورت می‌گیرد؛ این نگاه باید تغییر کند و صورت مسأله‌ها و تأمین نیازها توسط خود دانشجویان انجام شود. وی افزود: حسب بیانات مقام معظم رهبری به غیر از معدود دانشگاه‌ها، بقیه در حوزه آموزش و پژوهش متوقف شده اند. از این رو با تجدید نظر اساسی در نگاه نسل یک و دو دانشگاه‌ها، باید پیوند عمیق علم و صنعت در جامعه ایجاد شود.

کمیته ملی شهر هوشمند تشکیل شد

رئیس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران از ایجاد کمیته ملی شهر هوشمند خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، امین فرجی با بیان اینکه این مرکز از دو سال قبل فعالیت خود را ذیل دانشگاه تهران آغاز کرده، گفت: این مرکز مجموعه‌ای است که در آن به همت تیم متخصصان اقدام‌های قابل توجهی را اجرایی کردیم که از آن جمله می‌توان به تشکیل کمیته ملی شهر هوشمند اشاره کرد. وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این کمیته بر اساس امضای موافقتنامه میان این مرکز تحقیقات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته، افزود: فاز اول راه‌اندازی این کمیته اجرا شد و فاز دوم در زمینه فعال شدن این کمیته کلید خواهد خورد. فرجی، ساماندهی استقرار شهرهای هوشمند را از مأموریت‌های این کمیته عنوان کرد و گفت: استقرار شهرهای هوشمند نیازمند الگوی بومی است که در این راستا تلاش کردیم همکاری‌های این مرکز را با بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی توسعه دهیم، ضمن آنکه در زمینه همکاری‌های بین‌المللی نیز اقدام شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7783/15/592739/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها