اخبار


رئیس سازمان زندان ها:
جای برخی مددجویان در زندان نیست

گروه حوادث /استفاده از مجازات جایگزین حبس و نظارت بر اجرای پابند الکترونیکی به نحو دقیق و کیفی از تأکیدات رئیس سازمان زندان‌ها در نشست با مدیران ستادی و استانی زندان‌های سراسر کشور بود.
غلامعلی محمدی در همایش یک روزه مدیران ستادی و استانی زندان‌های سراسر کشور که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، گفت: بی‌تردید جای یک دسته از مددجویان در زندان نیست؛ به‌همین خاطر خود ما در دورانی برای مجازات جایگزین حبس پیشقدم شدیم و برای استفاده از این امکان، با خلأ قانونی مواجه نیستیم. امروز قضات هم پای کار آمده اند .بنابراین نیاز است که برای اجرای هرچه بهتر و تسریع این ظرفیت قانونی، کارگروهی در سازمان تشکیل دهیم.
رئیس سازمان زندان‌ها درباره ارفاقات قانونی به زندانیان گفت: امروز مدیران ما در زندان و ادارات باید تمام همتشان را به کار گیرند که اصل شخصی بودن مجازات زندانی رعایت شود، تا مبادا خانواده آنان تحت تأثیر قرار گیرد. تأکید دارم نظارت بر اجرای پابند الکترونیکی به نحو دقیق و کیفی اجرا شود.
وی یادآور شد: به مدیران استانی و ستاد توصیه می‌کنم از محل صرفه‌جویی‌های سازمان، برای کارکنان امکانات رفاهی ایجاد کنند تا‌ شأن و کرامت آنان و خانواده‌های‌شان بیش از اینها تأمین و رعایت شود.

مرگ کارگر شهرداری در تصادف با پراید

گروه حوادث / برخورد سواری پراید با یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار مدرس شیراز، جان یک کارگر را گرفت.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ظهر جمعه ۵ آذر در‌ پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در بلوار «مدرس» شیراز بلافاصله مأموران به‌همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند. در بررسی اولیه مشخص شد سواری پراید با یک دستگاه موتورسیکلت که راکب و ترک نشین آن از کارگران شهرداری بوده‌اند به‌شدت برخورد کرده است و در پی آن راننده خودرو پراید و یکی از سرنشینان موتورسیکلت به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند و دیگر سرنشین موتور به‌دلیل شدت جراحات وارده در صحنه تصادف جان باخته است. سرهنگ «صادق سلیمی» رئیس پلیس راهور استان فارس در این باره گفت: کارشناسان پس از حضور در صحنه علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده پراید اعلام کردند.

گازگرفتگی در حمام عمومی زنانه

گروه حوادث / انتشار گاز سمی در یک حمام عمومی زنانه در خمینی‌شهر 8 زن و کودک را راهی بیمارستان کرد.
غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در تشریح این حادثه گفت: ظهر پنجشنبه خبر گازگرفتگی در یک حمام عمومی زنانه در شهرستان خمینی‌شهر به اورژانس اعلام شد و بلافاصله 2 واحد امدادی به‌همراه 4 تکنیسین فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد پنج خانم ۳۴ تا ۵۲ ساله و سه کودک پنج تا هشت ساله مسموم شده‌اند که توسط واحدهای امدادی به بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر منتقل شدند. علت این حادثه سوختن ناقص سیستم گرمایش آب حمام عمومی بود که موجب مسمومیت تنفسی این افراد با گاز منوکسید کربن شده بود.

مرگ 2 برادر چوپان در برخورد قطار

گروه حوادث / برخورد قطار با ۲ برادر نوجوان چوپان در مسیر راه آهن سپیددشت منجر به مرگ آنها شد.
میلاد زیدی،  بخشدار بخش پاپی خرم‌آباد به ایرنا گفت: ۲ نوجوان از روستای «زرده» هنگام عبور دادن دام از خط راه آهن مسیر ایستگاه «کشور» به«چم سنگر» با دیزل قطار باری برخورد کرده و جان باختند. این ۲ برادر نوجوان به نام هادی و مهدی قالبی حاجیوند در این حادثه جان باختند و هشت رأس از گوسفندان آنها براثر برخورد با قطار تلف‌ شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7783/17/592751/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها