محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌و‌گو با «ایران»:

عزیزی خادم با«خوبان عالم» به کلیت فوتبال توهین کرد


محمد محمدی سدهی/ استفاده مکرر شهاب‌الدین عزیزی خادم از «خوبان عالم» و تشکر از آنها پس از بردهای تیم ملی فوتبال، حساسیت مردم، رسانه‌ها و جامعه فوتبال را برانگیخت و مدتی است تعدادی از نمایندگان مجلس هم موضع گیری‌هایی در این خصوص داشته‌اند. حال سؤال این است که چرا رئیس فدراسیون فوتبال سکوت کرده و توضیحات شفافی در این باره ارائه نمی‌دهد. چند روز پیش موسوی لارگانی، عضو فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد که عزیزی خادم با فردی ارتباط دارد که دارای پرونده قضایی با ادعای [کذب] امام زمانی است! همچنین احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت‌ بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که عزیزی‌خادم درباره موضوع جادوگری در فوتبال باید توضیح دهد.
در این شرایط محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس به خبرنگار«ایران» گفت:‌«وظیفه مجلس این است که در ابتدا از صحت و سقم موضوع مطلع و در گام بعدی باید اظهارات عزیزی خادم شنیده شود. واقعاً زشت است که رئیس یک فدراسیون که نقش نظارتی و مدیریتی را در بالاترین سطح فوتبال کشور دارد، به مسائل خرافاتی متوسل شود. صحبت‌های او درخصوص «خوبان عالم» توهین به بخش‌های مختلف فوتبال از جمله آموزش، پیشکسوتان، استعدادها و البته زحمات کادرفنی و بازیکنان کشورمان است که در سطح اول دنیا چهره هستند. صحبت‌های او تا حدی بی‌حرمتی است که تیم‌های دیگر هم اگر بخواهند روی مسائل فنی تمرکز کنند، جادوگر استخدام خواهند کرد و دیگر خودشان را به‌زحمت نمی‌اندازند. در چند روز اخیر صحبت‌هایی توسط نمایندگان مجلس در خصوص ارتباط عزیزی خادم با فردی که پرونده ای در خصوص ادعای امام زمانی دارد، مطرح شده که این موضوع باید بررسی شود.»
محمدمهدی فروردین که پیش از این مربی فوتبال بوده، در پاسخ به این سؤال که آیا خودتان با این مسائل مواجه شده اید؟ اظهارداشت:‌«ما صرفاً به توان بازیکنان و مسائل فنی دل بسته بودیم. البته گاهی صحبت‌هایی در خصوص شرط بندی، جادوگری و... مطرح می‌شد و حالا هم می‌شود اما چنین صحبت‌هایی خرافات است. ما خیلی خوشبین بودیم که فدراسیون عزیزی خادم با آن همه شعار و وعده با مسائل این چنینی مقابله کند، نه اینکه خودش متولی این مسائل باشد! عزیزی خادم پیش از رسیدن به پست ریاست فدراسیون شعارهای زیادی داد و اگر این شعارها عملی نشود مطمئن باشید که واکنش تندی از فوتبالی‌ها خواهد دید. هر چند با این روند شعارهای رئیس فدراسیون به هیچ وجه عملی نخواهد شد.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس در ادامه به نتایج تیم ملی در انتخابی جام جهانی اشاره کرد و افزود:‌«نتایج تیم ملی حاصل زحمات کادرفنی و بازیکنان است و ما یک گام تا جام جهانی فاصله داریم و این باعث خوشحالی‌مان است اما ضعف‌های مدیریتی فدراسیون پشت نتایج خوب تیم ملی مخفی نخواهد ماند. فدراسیون فوتبال چند گاف خیلی بزرگ داده که باید در صداوسیما و نشریات شفاف‌سازی کند. عزیزی خادم باید پاسخ دهد که پول‌های گرفته شده کجا هزینه شده که بازیکنان تیم ملی حتی نسبت به البسه هم معترض می‌شوند. این موضوع در‌شأن بازیکنان تیم ملی با این همه کیفیت نیست. براساس گزارشاتی که به ما داده شده، فدراسیون فوتبال تا به اینجا 140 میلیارد تومان پول گرفته که این مبالغ از« حق رشد» علیرضا جهانبخش گرفته تا پول‌هایی که سازمان برنامه و بودجه در دولت گذشته در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده ، دربرمی گیرد و مشخص نیست این پول‌ها کجا هزینه شده است. عزیزی خادم گاف‌های زیادی داده و باید در مجلس پاسخگو باشد.» در برنامه هفته گذشته «فوتبال برتر» آیتمی پخش شد که واکنش‌های منفی بسیاری به همراه داشت. آیتمی چند دقیقه‌ای از استعمال دخانیات تعدادی جوان روی سکوهای ورزشگاه آزادی در بازی استقلال و نساجی. رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس نیز از پخش چنین آیتمی بدون پوشاندن چهره افراد به‌شدت انتقاد کرد و گفت:‌ «متأسفانه برنامه فوتبال برتر با پخش این آیتم به روح و روان مردم خدشه وارد کرد. اقدام مجری این برنامه اقدامی کاملاً غیر فرهنگی بود و این ترور شخصیت جوانانی بود که آینده‌شان به‌خطر افتاد. اقدام این برنامه باعث سرخوردگی روحی و روانی آن تعداد هوادار شد و این موضوع در جامعه مورد قبول نیست. مجری برنامه وقتی صاحب تریبونی است که بینندگان خاص خودش را دارد، نباید با آبروی افراد و جوانانی که به فضای ورزشگاه آمده‌اند اینچنین بازی کند. این موضوع اصلاً بازتاب خوبی نداشت. از ما خواسته شده به موضوع ورود کنیم و بنده هم از آقای پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما می‌خواهم به مجریانی که با آبروی مردم بازی می‌کنند، اجازه عرض اندام ندهد. ما نباید به این مجریان اجازه چنین اقداماتی بدهیم چرا که این افراد باعث می‌شوند تا نظام با خسارت‌هایی مواجه شود.»

بــــرش

فروردین تأکید کرد پخش آیتم استعمال دخانیات عده ای هوادار در برنامه فوتبال برتر، غیرحرفه‌ای و عجیب بود:‌«تصور کنید الان خانواده این جوان‌ها چقدر تحت فشار هستند و خود جوان‌ها چقدر در جامعه سرزنش خواهند شد که چنین تصویری از رسانه ملی از آنها پخش شد. تصاویر خیلی زیبایی هم در ورزشگاه‌ها وجود دارد و اگر خیلی دلسوز هستند، بروند و آن تصاویر را بگیرند و در برنامه خود پخش کنند. واقعاً جای تأسف دارد که فردی چون جواد خیابانی هم از مجری برنامه ذکر شده، حمایت کرده است. اگر جوانی مسیر را اشتباه رفته، مطمئن باشید چنین آدم‌هایی باعث می‌شوند که آن فرد در جامعه منزوی شود و راه برگشتی نداشته باشد».



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7783/18/592756/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها