اخبار


بخشودگی سود اقساط وام در صورت تسویه زودهنگام

بانک مرکزی نحوه محاسبه و تعیین میزان بخشودگی بخشی از سود مستتر در اقساط تسهیلات در صورت بازپرداخت قبل از سررسید را ابلاغ کرد.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، در حکمی از مفاد فرم‌های یکنواخت اعطای تسهیلات بانکی مصوب شورای پول و اعتبار آمده است: در صورتی که مشتری مبادرت به تسویه پیش از موعد تمام یا قسمتی از بدهی خود نماید، بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی موظف است حداقل ۹۰ درصد سود مستتر در اقساط زودپرداخت را متناسب با باقیمانده تا سررسید قسط یا اقساط پرداخت شده به‌عنوان پاداش به مشتری مسترد نماید.  بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی قبل از سررسید صرفاً در صورتی مشمول محاسبه بخشودگی بخشی از سود می‌گردد که مبلغ پرداخت شده حداقل معادل مبلغ یک قسط کامل بوده و به‌مدت حداقل یک ماه زودتر از سررسید قسط به بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی پرداخت شود.

ساخت یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن توسط انبوه‌سازان

همزمان با برگزاری جلسه مشترک انبوه‌سازان سراسر کشور با وزیر راه و شهرسازی، عضو این کانون از تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت در طرح عظیم نهضت ملی مسکن خبر داد که منجر به ساخت یک میلیون واحد نهضت ملی توسط انبوه‌سازان خواهد شد. سیدمحمد مرتضوی از اعضای هیأت مدیره کانون سراسری انبوه سازان در گفت‌و گو با ایرنا با بیان اینکه درحال بررسی الگوهای مختلف همکاری از قبیل مشارکت در احداث واحدها  یا حرکت به‌سمت اجرای مسکن خودمالکی هستیم، افزود: می‌توانیم زمین در اختیار طرح بگذاریم و تسهیلات از طرف دولت دریافت کنیم یا اینکه با قیمت مشخص و قطعی با در نظر گرفتن تعدیل‌ها، خانه‌سازی را با دریافت زمین از دولت شروع کنیم.

ارائه گزارش بدهی‌های سال ۱۳۹۹ دولت به رئیس جمهور

خزانه‌داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی، با انتشار اطلاعیه‌ای از ارائه گزارش سال ۱۳۹۹ بدهی‌ها و مطالبات دولت به رئیس‌جمهور خبر داد. این گزارش پس از ارائه به رئیس جمهور، به همراه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

اعلام نرخ ارز بدون ذکر نام صرافی ممنوع شد

کانون صرافان ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعلام و انتشار نرخ ارز بدون ذکر منبع و نام صرافی ممنوع است و شرکت‌های صرافی دارای مجوز موظف به اعلام نرخ ارز هستند. در اطلاعیه کانون صرافان خطاب به افراد حقیقی و حقوقی فعال در حوزه نشر نرخ ارز، آمده است: نظر به اعلام نرخ ارز توسط اشخاص فاقد صلاحیت و ایجاد التهاب در بازار ارز به‌منظور سوء‌استفاده، بدینوسیله به اطلاع همه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه انتشار نرخ ارز می‌رساند وفق دستورالعمل‌های صادره، شرکت‌های صرافی دارای مجوز از بانک مرکزی موظف به اعلام نرخ ارز در محل صرافی  یا طرق دیگر هستند.  بنابراین اعلام و انتشار نرخ ارز به هر نحو، بدون ذکر منبع و نام صرافی از مصادیق نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر بوده، لذا با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

ورود لوازم خانگی‌ کره‌ای به مناطق آزاد ممنوع شد

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد: واردات لوازم خانگی کره‌ای به مناطق آزاد ممنوع است. این ابلاغیه در پی دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشوراز سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی صادرشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7785/5/592899/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها