گزیده


میرکاظمی:
8 سال اقتصاد کشور معطل وعده غربی ها بود

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: تفکر لیبرال هشت سال هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل کرد اما حالا با حمایت مردم و تفکر «ما می‌توانیم» گره‌ها را باز خواهیم کرد. به گزارش سازمان برنامه و بودجه، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تبریک فرا رسیدن پنجم آذر ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین گفت: هر جا بسیج و روحیه بسیجی حاکم شده مشکلات برطرف و کارها با سرعت مناسب رو به جلو رفته است.
وی با انتقاد از طرفداران تفکر لیبرالیستی، گفت: شالوده این تفکر وابستگی است؛ این همان روحیه‌ای بود که در زمان بنی‌صدر به‌طور موقت حاکم، ولی بسرعت حذف شد. ببینید چطور ظرفیت‌های بزرگ خدادادی کشور را معطل نگاه و وعده غرب کردند؟ آیا نتیجه گرفتند؟ آیا شاخص‌های کلان اقتصادی در هشت سال گذشته بهبود پیدا کرد؟‌
وی افزود: ۸ سال فعال اقتصادی با این خطای محاسباتی، دست رو دست گذاشت و با این تفکر وابسته به غرب، سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی تحت‌الشعاع قرار گرفت و هزاران هزار میلیارد بدهی برجای ماند. رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: امروز ماهیانه ده و یازده هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق فروخته‌ شده در دولت قبل پرداخت می‌شود و همچنین بدهی‌هایی که به صندوق توسعه ملی که بالغ بر ۵۰ میلیارد بدهی است برجای گذاشته است. میرکاظمی با بیان اینکه در۸ سال گذشته بیکاری افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در ۸ سال گذشته فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد فقیر، فقیرتر شد و دارا، داراتر شد این تفکر نباید ادامه پیدا کند. وی اضافه کرد: اگر ۶ سال در کشور نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی باشد شرایط کشور به سال ۱۳۹۰ می‌رسد، چقدر برای کشور عقب ماندگی ایجاد شده است؟ این تفکر لیبرالیستی خانمانسوز است که رنگ و لعاب روشنفکری دارد اما در باطن پوسیده است، منافع ملی را به خطر می‌اندازد تنها راه نجات کشور توسعه فرهنگ ایثار و بسیج است توسعه فرهنگ خودباوری و اتکا به ظرفیت‌های کشور است.

ورود مسافر غیرایرانی از مبدأ جنوب آفریقا ممنوع شد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ورود مسافر از مبدأ کشور‌های جنوب آفریقا به کشور ممنوع است.
براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری به‌دنبال انتشار خبر سویه جدید کرونا در بعضی از کشور‌های آفریقایی تا اطلاع ثانوی و رفع خطر شیوع این نوع جدید ویروس کرونا پذیرش مسافر از کشورهایی چون آفریقای‌ جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی ممنوع خواهد بود.  همه مسافران ایرانی نیز که از کشور‌های یاد شده به کشور بازمی‌گردند، لازم است که حداقل ۱۴ روز بدون حق خروج در قرنطینه به سر برند. در این مدت سه نوبت از این مسافران تست PCR به عمل آمده و پس از جواب منفی، حق خروج از قرنطینه را خواهند داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7785/6/592903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها