اخبار


افزایش 9/2 درصدی تلفات رانندگی طی 7 ماهه نخست امسال
جاده هایی که هر روز بیشتر قربانی می گیرند

گروه حوادث / روند رو به رشد تلفات رانندگی که از ابتدای امسال با کاهش محدودیت‌های سفر و ممنوعیت‌های تردد ناشی از شیوع کرونا آغاز شده بود، در حالی ادامه دارد که این افزایش به 9.2 درصد رسیده است.
به‌ گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، 10 هزار و 266 نفر در 7 ماه گذشته در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 9.2 درصد بیشتر شده است. در این میان سهم مردان با هشت هزار و 290 قربانی بیشتر بوده است.
همچنین استان‌های فارس با 827، تهران با 706 و سیستان و بلوچستان با 667 فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 80، کهگیلویه و بویراحمد با 145 و قم با 147 فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.مطابق آمارهای موجود، بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری است که شش هزار و 966 نفر در مسیرهای برون شهری جان باخته‌اند و این آمار نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل رشد 11.2 درصدی را نشان می‌دهد.
افزایش مصدومان
علاوه بر افزایش تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در ماه‌های اخیر، تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز در این مدت رو به افزایش بوده است به‌طوری که در هفت ماهه امسال 188 هزار و 151 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 138 هزار و 12 نفر مرد و 50 هزار و 139 نفر زن بودند. تعداد مصدومان تصادفات در هفت ماهه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 8.8 درصد افزایش یافته است.
رشد 7.6 درصدی مرگ براثر تصادف در مهر ماه
بر اساس آمار این مرکز در مهر سال‌جاری که بیشترین تعداد کشته‌های تصادفات را در مقایسه با دیگر ماه‌های سال‌جاری داشته است، یکهزار و 625 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد افزایش یافته است که در روز 12 مهر با شروع سفرها به‌دلیل تعطیلات و پس از آن 22 مهر بیشترین میزان تلفات روزانه را در هفت ماهه امسال به ثبت رسانده‌اند، به طوری که تعداد قربانیان در این دو روز به ترتیب 73 و70 نفر گزارش شده است.
توصیه به هموطنان
به‌نظر می‌رسد در پی کاهش محدودیت‌های سفر و خارج شدن بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونایی، شاهد افزایش تعداد سفرها و متأسفانه به‌دنبال آن افزایش تعداد تلفات حوادث رانندگی هستیم. بنابراین به هموطنان عزیز توصیه می‌شود تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سفرها مورد توجه قرار دهند.

تاجر قلابی نیم میلیارد کلاهبرداری کرد

گروه حوادث / تاجر قلابی که با ترفند تجارت بزرگ و افزایش سرمایه از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری می کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد قصد سرمایه‌گذاری در تجارت‌های بزرگ در فضای مجازی را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
شاکی اظهار داشت، مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی مشغول جست‌و‌جو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم، این فرد که بسیار خوش صحبت بود خود را از اشخاص با نفوذ معرفی کرد و مدعی بود با یک سرمایه‌گذاری مطمئن و بدون ریسک می‌تواند سرمایه‌ام را در عرض چند روز چندین برابر کند. پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری در پروژه تجارت بزرگ اینستاگرامی  داد و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم مبلغ 5میلیارد ریال به حساب او واریز کردم اما پس از واریز، تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در این باره گفت: با شکایت این فرد، بررسی موضوع کلاهبرداری به‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتای پایتخت در تحقیقات تخصصی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران توسط تیم عملیات پلیس فتای پایتخت دستگیر شد.
مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با هویت‌های جعلی و جست‌و‌جو در فضای مجازی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردم و با جلب اعتماد آنها این افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردم اما پس از دریافت پول ناپدید می‌شدم.رئیس پلیس فتای تهران ضمن هشدار به کاربران تأکید کرد به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه‌گذاری شناخت کافی از طرف مورد معامله پیدا کنند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری نمایند.

جنایت خانوادگی در قرچک

گروه حوادث /مرد جوان که به‌دنبال اختلاف شدید خانوادگی یکی از بستگان خود را به قتل رسانده و فرار کرده بود در کمتر از 3 ساعت دستگیر شد.
به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، در پی اعلام وقوع یک فقره نزاع دسته‌جمعی در یکی از مناطق قرچک که منجر به قتل یک نفر شد، رسیدگی به این پرونده در دستور عوامل انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. پلیس با بررسی صحنه جرم دریافت که در یک نزاع و درگیری بین اعضای یک خانواده، مردی حدود ۶۰ ساله به‌دلیل اصابت ضربات چوب به‌شدت مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.
سرهنگ مرتضی ملکی، جانشین فرمانده انتظامی قرچک در این باره گفت: با هوشیاری و سرعت عمل پلیس، چهار نفر از عوامل این درگیری شناسایی و دستگیر شدند. با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی و دنبال کردن سرنخ‌های به‌دست آمده، قاتل اصلی که فراری بود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در کمتر از سه ساعت دستگیر شد. متهم پس از دستگیری در تحقیقات پلیسی، به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی اعلام کرد و به‌همراه دیگر عوامل درگیری پس از تشکیل پرونده مقدماتی، به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

نجات 12 نفر از میان آتش و دود

گروه حوادث / 12 زن و مرد که در یک ساختمان 5 طبقه مسکونی در میان شعله‌های آتش و دود گرفتار شده بودند با کمک امدادگران آتش‌نشانی نجات یافتند.سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: ساعت 56 و 4 دقیقه بامداد یکشنبه خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان میرداماد، خیابان آناهیتای شرقی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله سه ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.
محل آتش‌سوزی یک ساختمان پنج طبقه تک واحدی بود که آتش از طبقه چهارم شروع شده و تقریباً بیشتر طبقات ساختمان دچار آتش‌سوزی شده بود و شعله‌های زیادی در آن وجود داشت. اطلاعات اولیه حاکی از این بود که تعدادی از افراد داخل ساختمان و حتی نفرات داخل همان واحد محبوس و گرفتار هستند. همزمان با خاموش کردن آتش گروه‌های نجات مشغول جست‌وجو برای دستیابی به نفرات محبوس شدند تا آنها را هرچه سریع‌تر از وضعیت ناایمن خارج کنند. در حین عملیات مشخص شد یک مرد و زن میانسال داخل همان واحدی که آتش گرفته بود دچار دودگرفتگی و کمی سوختگی شده‌اند که تحویل عوامل اورژانس شدند. در نهایت ۱۲ نفر به سلامت از طبقات ساختمان خارج شدند. علت آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7785/13/592924/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها