ناامیدی فرانسه از لبنان و تهدید به انزوای بین‌المللی


رئیس‌جمهور فرانسه در حالی نسبت به حرکت لبنان در مسیر انزوای بین‌المللی به مقامات این کشور هشدار داد که به‌گزارش روزنامه الشرق الاوسط وی از یک سال قبل عقب نشینی نظام حاکم بر این کشور از تعهدات خود به ابتکار عمل پاریس را دریافته بود.
به‌گزارش ایسنا، در این گزارش آمده، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه که درصدد بسیج جامعه جهانی برای کمک به لبنان بود، متوجه این تغییر مسیر شده بود اما این عقب نشینی همزمان با تعطیلی نشست‌های کابینه لبنان و مشروط کردن حضور در این جلسات به برکناری قاضی بیطار، بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت، این امر را روشن‌تر ساخت.
بررسی محتوای پیام رئیس جمهور فرانسه به همتای لبنانی‌اش نشان می‌دهد «مکرون» نظام حاکم بر لبنان را مسئول بازگرداندن این کشور به نقطه صفر می‌داند و در تهدیدی مدعی شده است این مساله می‌تواند لبنان را به‌سمت انزوای بین‌المللی بکشاند.
به باور تحلیلگران الشرق الاوسط گرچه هشدارهای مکرون تازگی ندارد اما این بار هشدار وی پس‌از تشکیل دولت لبنان و اجرای تعهداتش پس از مذاکره با صندوق بین‌المللی پول، داده شده است و این باور را ایجاد کرده که غرق شدن لبنان در گرداب تنش‌ها و درگیری‌های سیاسی آن را به‌سمت فروپاشی کامل پیش می‌برد. این در حالی است که از نگاه لبنانی ها این دست هشدارها و راهکارها، مداخله جویی در امور داخلی کشورشان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7785/4/592950/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها