عضو شورای شهر: سهم جنوب شهر تهران را به شمال شهر نفروشیم


ناصر امانی، عضو شورای شهر در زمان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران، نسبت به افزایش فاصله شمال و جنوب شهر ، به واسطه تصویب این لایحه ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران در حالی دیروز بررسی شد که یک فوریت آن لایحه ۱۵ آبان در شورای شهر تصویب شده بود. این لایحه با ایجاد تخفیف‌هایی در پرداخت عوارض پروانه‌های ساختمانی به شهرداری، به‌ دنبال اجرای سیاست‌های تشویقی برای رونق ساخت و ساز در شهر است.
ناصر امانی گفت: پیوست عدالت این لایحه بسیار اهمیت دارد. ۲۵ درصد از عوارض پرداختی در این لایحه که باید برای توسعه شهر به شهرداری هزینه شود، در حال بخشیده شدن است. باید بررسی شود کدام مناطق از این تخفیف استفاده کردند تا منجر به افزایش فاصله شمال و جنوب نشود چرا که به نظر می‌رسد در حال بخشیدن سهم جنوب شهر به مناطق شمال شهر هستیم.
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز درباره این لایحه گفت: اجرای دو ماهه این مصوبه آورده چندانی برای شهرداری نداشته و نظر کمیسیون تنها برای مسائل مالی این لایحه است.
سپس پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر خطاب به امانی گفت: باید پول را از نقاط برخوردار شهر بگیریم و در نقاط ضعیف شهر مصرف کنیم. بسیاری از پروژه‌های شهر اگر در زمان آقای قالیباف انجام نشده بود باید در زمان فعلی با قیمت بیشتری انجام می‌شد. با وضعیت فعلی درآمد شهرداری مشکل داریم و هر مقدار پول نقد که حاصل شود به شهرداری کمک خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7785/7/592957/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها