رکورد بایرنی‌ها در ثبت بیشترین گل زده در بوندس لیگا شکسته شد

دومین پیروزی پیاپی بارسلونا با ژاوی


 گروه ورزشی/ شنبه شب مسابقات فوتبال در قاره اروپا پیگیری شد که بارسلونا در چهارچوب هفته پانزدهم لالیگا میهمان ویارئال بود و 3-1 به پیروزی رسید. دی‌یونگ (48) ممفیس دپای (88) و فیلیپه کوتینیو (4+90) برای بارسا گل زدند و تک گل میزبان دقیقه 76 به ثمر رسید. نکته مهم اینکه بارسا برای اولین بار در فصل جاری خارج از خانه به پیروزی رسید؛ آبی‌اناری‌ها از 5 تقابل قبلی خارج از خانه 3 تساوی و 2 شکست داشتند. این دیدار با حاشیه همراه شد چرا که ویارئالی‌ها معتقد بودند داور 2 پنالتی برای آنها نگرفته است. بر این اساس کادرفنی ویارئال در طول مسابقه و بخصوص پس از اتمام بازی بشدت به روند داوری معترض شدند و اعتقاد داشتند اشتباهات داوری منجر به برتری بارسلونا شده است. این عصبانیت منجر به ادای جملاتی جنجالی از سوی اونای امری، سرمربی اسپانیایی ویارئال خطاب به باشگاه بارسلونا و در ادامه حضور نیروهای پلیس برای آرام کردن فضا شد. امری، سرمربی باتجربه ویارئال در پایان بازی ناراحتی خود را سر ژاوی، سرمربی جوان و جدید بارسلونا خالی کرد و خطاب به او گفت که مثل همیشه داوری به سود شما بود. ژاوی هم در نشست خبری گفت: «من درباره داوری صحبت نخواهم کرد چون آنها کار خیلی دشواری دارند و کمک‌داور ویدیویی (VAR) هم هست. من اینجا نیستم که داوران را قضاوت کنم چون یک روز تصمیمات داوری به نفع شماست و روز دیگر به ضررتان خواهد بود.» در هفته چهاردهم سری A ایتالیا، اینتر با 2 گل مقابل ونتزیا به پیروزی رسید و یوونتوس در ورزشگاه آلیانتز تورین مقابل آتالانتا تن به شکست 1-0 داد. این پنجمین شکست فصل بانوی پیر بود و روند آنها با الگری معروف در سراشیبی سقوط قرار دارد. هفته سیزدهم بوندس‌لیگای آلمان هم شنبه شب با برگزاری 6 دیدار پیگیری شد که در مهمترین بازی بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا با یک گل از سد آرمینیا بیلفلد گذشت. لروی سانه (71) دروازه بیلفلد را باز کرد تا شاگردان یولیان ناگلزمان تعداد گل‌های خود را در مسابقات بوندس‌لیگا در سال 2021 به عدد 102 برسانند و رکورد بیشترین گل زده یک تیم در تاریخ بوندس‌لیگا را بشکنند. گفتنی است در چهارچوب دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس، لیورپول 4-0 ساوتهمپتون را برد. با این نتیجه قرمزپوشان مرسی‌ساید ضمن کسب هشتمین پیروزی‌شان در این فصل 28 امتیازی شدند و به رده دوم جدول صعود کردند. آرسنال هم 2 - 0 نیوکسل را شکست داد.

اتفاق عجیب در لیگ پرتغال
از زمان شیوع ویروس کرونا بلاهای فراوانی بر سر باشگاه‌های فوتبال و فوتبالیست‌ها در سراسر جهان آمده اما کمتر تیمی می‌تواند ادعا کند که به اندازه «بلنسس» پرتغال، اعتبار و آبرویش از این ویروس منحوس لطمه خورده است. در اتفاقی عجیب و باورنکردنی در لیگ برتر فوتبال پرتغال، تیم بلنسس که در هفته دوازدهم این رقابت‌ها میزبان بنفیکای رده دومی بود، با وجود از دست دادن اکثر بازیکنانش به خاطر ابتلا به ویروس کرونا به دستور سازمان لیگ پرتغال مجبور شد به مصاف قرمزپوشان شهر لیسبون برود. به این ترتیب بلنسس در حالی که تنها 9 بازیکن آماده برایش باقی مانده بود و از این تعداد دو نفر آنها هم دروازه‌بان بودند، به میدان رفت. از این رو تیم میزبان هر دو دروازه‌بانش را به زمین فرستاد که یکی از آنها در پست هافبک ایفای نقش کرد. پس از پایان نیمه نخست و در حالی که بنفیکا 7 گل زده بود، بلنسس تماشاگران و بینندگان تلویزیونی را غافلگیر کرد چرا که دو بازیکن دیگر این تیم هم که به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نبودند به زمین برنگشتند و به این ترتیب تنها 7 بازیکن برای ادامه بازی در مستطیل سبز حاضر شدند. با آغاز بازی در نیمه دوم یکی از بازیکنان بلنسس مصدوم شد و به این ترتیب تعداد بازیکنان تیم میزبان به 6 نفر کاهش یافت و از آنجایی که طبق قوانین برای برگزاری یک مسابقه فوتبال هر یک از دو تیم حداقل باید 7 بازیکن داشته باشند، داور پایان بازی را با نتیجه 7-0 به سود بنفیکا اعلام کرد.

پالمیراس قهرمان لیبرتادورس شد
فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های امریکای جنوبی موسوم به جام لیبرتادورس، بامداد یکشنبه میان دو تیم‌ برزیلی پالمیراس و فلامینگو برگزار شد که این بازی با پیروزی 2-1 پالمیراس به پایان رسید تا این تیم برای سومین بار در تاریخ خود قهرمان این رقابت‌های معتبر شود. پالمیراس که پیش از این در سال‌های 1999 و 2020 موفق به فتح مهمترین تورنمنت باشگاهی امریکای جنوبی شده بود، حالا باید خودش را برای حضور در جام جهانی باشگاه‌ها آماده کند، تورنمنتی که اواخر ماه دسامبر(دی) برگزار می‌شود و در آن چلسی قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا هم حاضر خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7785/14/592976/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها