اخبـــــار


رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت خبر داد
شناسایی ۴۲ هزار و ۹۳۳ مبتلا به ایدز در کشور
کرونا  امکان شناسایی مبتلایان به ایدز را کاهش داد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون در کشور ۵۴ هزار و ۸۵۰ مبتلا به عفونت اچ آی وی و ایدز در کشور تخمین زده شد، گفت: ۴۲ هزار و ۹۳۳ مورد مبتلا به این بیماری در کشور شناسایی شده است.
به‌گزارش ایرنا، محمد مهدی گویا دیروز به مناسبت روز جهانی ایدز (۱۰ آذر) افزود: افزایش درصد ابتلای زنان به ایدز یک مسأله جدی است و روند همه‌گیری این بیماری در مردان یک تفاوت چشمگیر با زنان دارد و اگر مراقبت و درمان را به دقت دنبال نکنیم و دستورات بهداشتی رعایت نشود، عواقب جبران‌ناپذیری به‌وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه ۸۱ درصد موارد ابتلا به ایدز در مردان است، گفت: در ابتدای شیوع ایدز در کشور دو تا پنج درصد موارد ابتلا به این بیماری در زنان ایرانی داشتیم که امروز به ۳۲ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: اکنون در کشور ۵۴ هزار و ۸۵۰ نفر مبتلا به عفونت اچ‌آی‌وی در کشور تخمین زده می‌شود و ۴۲ هزار و ۹۳۳ مورد ابتلا به این عفونت را شناسایی کردیم و تاکنون ۲۰ هزار و ۲۸۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۶ هزار و ۸۸۵ نفر به مرکز مراقبت درمان مراجعه نکردند.
به‌گفته گویا، همه‌گیری کووید۱۹ باعث شده ، [پروسه] شناسایی این بیماران و درمان آنها دستخوش آسیب شود. برنامه‌های مراقبت و درمان ایدز به‌دلیل سیاست‌هایی که در رابطه با کووید۱۹ بود در مراکز بهداشتی و درمانی در دنیا برقرار نشد در حالی که با شناسایی و درمان بموقع بیماران مبتلا به «اچ‌آی‌وی» و ایدز این افراد می‌توانند عمر طولانی‌تر توأم با سلامتی داشته باشند.
وی با بیان اینکه هنوز با بیمار‌یابی ایدز فاصله داریم، اظهار داشت: برای مبارزه با ایدز برنامه یک ماهه تدارک دیده‌ایم، آموزش و اطلاع‌رسانی را به حداکثر ممکن رسانده و سعی داریم افراد مبتلا را شناسایی و اقدامات اساسی را زودتر انجام دهیم.
وی از کمپین شناسایی بیماران مبتلا به ایدز خبر داد و گفت: در یک ماه اخیر حدود ۶۰ هزار مورد آزمایش در سراسر کشور انجام شده که رفتارهای پر خطر داشتند.
تعطیلی مدارس در صورت شیوع اُمیکرون
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در ادامه در مورد اُمیکرون سویه جدید کرونایی گفت: تحقیقات در مورد این سویه هنوز کامل نشده و اگر در کشور شیوع یابد محدودیت‌ها دوباره اعمال و مدارس تعطیل خواهد شد.
وی تأکید کرد: اکنون سخت گیری‌های لازم در جهت جلوگیری از ورود اُمیکرون در رابطه با ورود افراد به کشور انجام می‌شود.

اخذ رضایت‌نامه از والدین دانش آموزان وجاهت قانونی ندارد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، اخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور فرزندان در مدارس، وجاهت قانونی ندارد.
به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدحسین کفراشی درباره قانونی بودن یا نبودن اخذ رضایت‌نامه برخی از مدارس از والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه افزود: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایت نامه از والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.با توجه به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفتی با بازگشایی مدارس ندارد، لذا ضرورتی نیز بر اخذ گواهی و رضایت نامه از والدین وجود نخواهد داشت.
کفراشی با تأکید بر اینکه برای حضور دانش‌آموزان در ساعات خارج از برنامه درسی مصوب مانند «شرکت در اردوها» و «فعالیت‌های فوق برنامه»، رضایت نامه نیاز است، ادامه داد: مدارس موظف به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند تا خانواده‌ها نیز با آرامش بتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گفت: هرگونه شکایت درباره اخذ رضایت‌نامه از سوی مدارس از طریق سامانه shekayat.medu.ir ظرف مدت ١٠ روز پیگیری و پاسخ آن داده می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7786/7/593018/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها