هنرمندان در فضای مجازی


معرفی و پیشنهاد تولیدات فرهنگی، از فیلم سینمایی گرفته تا کتاب و آلبوم موسیقی وقتی به بیان خود اهالی هنر باشد کنجکاوی بیشتری در مخاطبان برمی‌انگیزد؛ اتفاقی که این روزها بخشی از مطالب منتشر شده درشبکه‌های مجازی را به خود اختصاص داده است. البته همچنان اطلاع‌رسانی درباره اخبار این حوزه، از جمله فیلم‌های در حال اکران و شرکت در رویدادهای داخلی و بین‌المللی هم جایگاه خاص خود را دارد.

چهره‌ها
فرزاد مؤتمن سراغ فیلمی از سینمای جهان رفته و جزئیاتی از فیلم «بندیتا» را با دنبال‌کنندگان صفحه خود به اشتراک گذاشته است. آن‌طور که مؤتمن نوشته، «بندیتا» روایتگر داستانی تاریخی است؛ ماجرایی از قرن هفدهم. نوشته مؤتمن درباره این فیلم بیشتر با نگاه انتقادی است، دربخشی از آن آمده: «صحنه‌های فیلم فاقد توازن هستند. اغلب بسیار کهنه مهندسی شده‌اند، حتی در قیاس با فیلم مشابه بی‌ادعاتری مثل «آگورا(آمنابار)» هم معمولی به نظر می‌رسد.» هر چند که از معدود نقاط مثبت فیلم هم صرفنظر نکرده و نوشته: «بندیتا یک نقطه قدرت اساسی هم دارد، هیچ جواب صریح و قاطعی به مسائلی که طرح می‌کند نمی‌دهد و از این‌رو مخاطب نمی‌تواند قهرمان و ضدقهرمان اثر را ارزیابی کند.»
حسین بهروزی‌نیا، آهنگساز هم تصاویری از کارگاه آموزشی در آکادمی موسیقی سرو منتشر کرده، البته این دوره مختص ایرانیان مقیم کانادا و علاقه‌مندان موسیقی ایرانی است چراکه محل برپایی اش شهر«تورنتو» عنوان شده. پیشتر وی از انتشار آلبوم «نارون» تازه‌ترین اثر از گروه موسیقی افرا خبر داد بود؛ بهروزی نیا در این آلبوم نوازندگی بربط و همچنین سرپرستی گروه را برعهده داشته است.
عباس مخبر، مترجم و اسطوره شناس که چند سالی است در حیطه عکاسی هم فعالیت می‌کند با انتشار تصویری مخاطب نوشته‌اش را به تأمل دعوت کرده و نوشته: «آفرینش چیزی تازه با خرد انجام نمی‌گیرد بلکه محصول غریزه بازی است که طبق ضرورتی درونی عمل می‌کند. ذهن خلاق با چیزهایی که دوست دارد بازی می‌کند.» او این گفته را به نقل از «ک.گ.یونگ» منتشر کرده، از یونگ به‌عنوان یکی از پیشگامان بزرگ در روان تحلیلگری یاد می‌شود.
 مجید جلیسه، نویسنده و از مدیران سابق خانه کتاب تصویری از پاکت مجله آینده را منتشر کرده که حسن مینوچهر آن را مشترک شده بوده و نوشته: «نشریات قدیم ایران هنوز هم خوشخوان و پرمراجعه هستند. دانشکده بهار، سخن خانلری، یغمای جندقی، یادگار اقبال، هنر و مردم شفاییه، راهنمای کتاب ایرج افشار، بررسی‌های تاریخی قائم‌مقامی و ده‌ها مجله دیگر که سال‌ها قبل انتشار یافتند همه و همه، امروز داشتن‌شان در کتابخانه هر اهل تحقیقی رشک و حسرت برانگیز است.» البته برخی نشریاتی که این پژوهشگر در نوشته‌اش به آنها اشاره کرده در کتابخانه‌هایی همچون مرکز اسناد و کتابخانه ملی در دسترس علاقه‌مندان هستند.
رضا اسماعیلی، شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبی هم تصویر یکی از نوشته‌های خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است، کتاب «تأملاتی در ادب پایداری». این کتاب دربردارنده مجموعه مقالاتی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، پایداری و بیداری است که یک اثر پژوهشی به شمار می‌آید. اسماعیلی در این نوشته‌اش تلاش کرده نمایی از ادبیات پایداری و مقاومت را به تصویر بکشد.
احترام برومند، بازیگر و مجری تلویزیون زادروز «منصور ضابطیان» را تبریک گفته و نوشته:«دوست عزیز، مجری، برنامه ساز، نویسنده خوش ذوق، گرچه روزگار به کام‌مان نیست، اما تولدها و خاطره‌ها واقعیات زندگی‌مان هستند.» هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما هم زادروز هومن سیدی از دیگر اهالی خانواده هنر را شادباش گفته است.
نوید افقه، نوازنده و پژوهشگر موسیقی خبری درباره برپایی کارگاه تربیت مربی موسیقی کودک منتشر کرده، این دوره آموزشی از سوی آموزشگاه موسیقی آوای مهر میزبانی علاقه مندان را بر عهده دارد. تدریس این کارگاه را مهدی آذرسینا انجام می‌دهد.
بنابر اطلاعات مندرج در این خبر، امکان اطلاع از کم و کیف برگزاری این کارگاه از طریق آموزشگاه مذکور ممکن است.

تخفیف ویژه تئاتری برای دانشجویان
وحید نفر، نویسنده و کارگردان تئاتر از پیش فروش نمایش «تصویر مصور مظفری» در سایت تیوال نوشته که البته با خبر خوبی هم برای علاقه‌مندان دانشجو همراه است، دانشجویان بلیت این نمایش را می‌توانند با 40 درصد تخفیف خریداری کنند. نویسنده این نمایش اصغر گروسی و طراح و کارگردان آن نیز وحید نفر است. این نمایش که بازیگرانی از جمله مجید رحمتی، سعید ابک، ساره گندمی و سجاد احمدی نیا در آن به ایفای نقش می‌پردازند در سالن استادناظر‌زاده کرمانی از دهم آذرماه میزبان علاقه مندان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7786/16/593106/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها