اخبـــــار


داروهای خارجی بیماران تالاسمی را به شرط تأمین ارز وارد می‌کنیم

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود داروهای بیماران تالاسمی در کشور، صحت ندارد، گفت: داروهای خارجی این بیماران را هم به اندازه‌ای که بتوانیم تأمین خواهیم کرد.
دکتر سید حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گو با ایسنا در خصوص اما و اگرهای کمبود داروهای بیماران تالاسمی در کشور اظهار کرد: تولید داخل داروهای این بیماران از هر دو نوع قرص و تزریقی به وفور در کشور موجود است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد. وی همچنین گفت: داروهای خارجی این بیماران را هم به اندازه‌ای که بتوانیم به شرط وجود ارز مرغوب تأمین خواهیم کرد. وی ادامه داد: بیماران براحتی می‌توانند از معاونت‌های غذا و داروی شهر محل سکونت، سامانه تیتک یا ۱۴۹۰ استعلام کرده و از فهرست داروخانه‌هایی که دارو را موجود دارند، مطلع شوند. مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پایان مجدداً تأکید کرد: داروهای خارجی این بیماران را هم به اندازه‌ای که بتوانیم تأمین خواهیم کرد. اما اینکه بیماران تنها بخواهند ار نوع خارجی این داروها استفاده کنند، منطقی نیست.

فرمانده کل سپاه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
تا انتهای کار درصحنه می‌مانیم

فرمانده کل سپاه تلاش‌های صورت گرفته چند ماه اخیر در خصوص واکسیناسیون هموطنان را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: بخش بهداشت و درمان در شرایط کرونا بسیار مظلوم بود و مجاهدت و فداکاری دوساله آنان در تاریخ کشور بی‌سابقه است.
به‌گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در دیدار بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کرونا به رغم تمامی مشکلات و مصیبت‌هایی که ایجاد کرد؛ موجب همدلی و احساس ملی قوی در مردم شد، گفت: برای فائق آمدن بر این ویروس منحوس پیوند عمیق‌‌تری بین کادر درمان و مردم ایجاد شد و زیباترین حس فداکاری‌ها به‌وجود آمد و شخصیت‌سازی جدید و زیبایی از جامعه، توسط پرستاران شکل گرفت. فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه در بسیج ظرفیت‌ها علیه ویروس منحوس کرونا اخوت و همدلی بین سپاه و بسیج، کادر درمان و مردم بیش از پیش خود را نشان داد، گفت: این روابط اگرچه اندک اندک شکل گرفت، اما نگرش جامعه نسبت به کادر درمان و خادمان مردم در سپاه واقعی‌تر شد.
سرلشکر سلامی تلاش‌های صورت گرفته چند ماه اخیر در خصوص واکسیناسیون هموطنان را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: اگرچه تهیه واکسن بسیار مهم بود، اما تزریق این حجم وسیع بسیار ارزشمند است؛با این اقدامات اعتبار ایران اسلامی در حوزه پزشکی بسیار بالا رفت و این اعتبار، اعتبار ملت ایران را نیز بیش از پیش ارتقا بخشید.
سردار سلامی همچنین با بیان اینکه ما از رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دستور داریم تا انتهای کار درصحنه باشیم، گفت: وزارت بهداشت باید با تمرکز بر واکسن‌های داخلی، از پتانسیل تولیدات دانشمندان خودمان استفاده کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7787/7/593133/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها