ایران در ایران


همگون‌سازی نمای ساختمان‌ها در بازارحرمخانه تبریز

تبریز- مدیر پایگاه جهانی بازار تاریخی تبریز از همگون‌سازی نماهای ساختمان‌های اطراق در «بازار حرمخانه» این مجموعه خبر داد.
به‌گزارش ایرنا، حسین اسمعیلی سنگری افزود: با توجه به اینکه رعایت ضوابط بافت تاریخی و همچنین بازار جهانی تبریز در عرصه و حریم این مجموعه تاریخی الزامی است، لذا همگون‌‌سازی نماهای ساختمانی از جمله اقداماتی است که با نظارت میراث فرهنگی، گردشگری‌ و صنایع دستی و همکاری اصناف و کسبه بازار جهانی به‌صورت مستمر در حال پیگیری و اجراست.
وی افزود: در راستای این هدف نمای ساختمان‌هایی که پیش از ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز در حریم بازار حرمخانه احداث شده‌اند، با نظارت میراث فرهنگی، گردشگری‌ و صنایع دستی در حال همگون‌سازی هستند.اسمعیلی اظهار داشت: تاکنون نمای تعداد چهار ساختمان طبق ضوابط بافت تاریخی همگون‌سازی شده و اجرای این عملیات در باقی ساختمان‌ها نیز به همت اصناف و کسبه بازار در دستور کار قرار گرفته است‌.وی همچنین از اتمام کف‌سازی تیمچه و دالان‌های شمالی امیر بازار تاریخی تبریز خبر داد و افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی تیمچه‌های امیر بازار جهانی تبریز، کف‌سازی تیمچه شمالی که به همت اصناف و کسبه این تیمچه در حال اجرا بود به اتمام رسید.

ضرب الاجل استاندار فارس برای ارائه الگوی کشت در مناطق بحرانی

شیراز - استاندار فارس در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اعلام کرد، جهادکشاورزی استان موظف است تا سه ماه آینده الگوی کشت پیشنهادی برای مناطق بحرانی یا در آستانه بحران استان را ارائه دهد.
به گزارش ایرنا محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه کمیته‌ای علمی شامل کارشناسان خبره و مجرب دستگاه‌های مرتبط باید به‌صورت روزانه و جدی طی چندین ماه موضوع آب استان را بررسی کنند، اظهار داشت: این کمیته باید دستور کار شورای حفاظت منابع آب را تهیه کند و جلسات شورا به‌صورت ماهانه برگزار شود.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه آیین‌نامه برخورد با چاه‌های غیرمجاز استان باید در مدت کوتاهی تدوین و ارائه شود، افزود: برای تأمین کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی می‌توان از اعتبارات آبیاری هوشمندانه استفاده کرد و در این زمینه تحولات مثبتی را رقم زد.استاندار فارس موضوع مدیریت پساب فاضلاب شهرها را بسیار مهم برشمرد و اظهارداشت: پایداری پساب فاضلاب شهرها بالاتر از آب پشت سدها است؛ زیرا با کمبود بارش‌ها روبه‌رو هستیم و باید حداکثر بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهرها صورت گیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7787/12/593147/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها