اخبـــــار


رئیس‌جمهور تأکید کرد
مولدسازی دارایی های دولت از طریق فروش اموال مازاد

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که دوشنبه شب برگزار شد، بر اهمیت اجرای برنامه مولد‌سازی اموال مازاد دولت در تأمین بخشی از بودجه مورد نیاز کشور و جبران کمبود در منابع مالی، تأکید و همه دستگاه‌های اداری را موظف کرد اموال مازاد را در مدت معین شناسایی و قیمت‌گذاری کنند و برابر مقررات به فروش رسانند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد برنامه مولد‌سازی اموال مازاد دولت با همکاری همه دستگاه‌ها و قوای کشور هر چه سریع‌تر اجرایی شود.
رئیس‌جمهور گفت: همه مدیران برای رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی، باید با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین بودجه از این طریق همکاری کنند.
رئیسی همچنین اهتمام مسئولان را برای تثبیت قیمت‌ها و آرامش بازار اقدامی ارزنده و ضروری دانست و خواستار تداوم نظارت دقیق و جدی بر قیمت‌ها و تنظیم بازار شد.
در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی از راهکارهای پیشنهادی برای اجرای برنامه مولد‌سازی دارایی‌های دولت از طریق فروش اموال مازاد با هدف تأمین بخشی از منابع بودجه گزارش داد و مقرر شد برای برطرف شدن موانع فروش اموال مازاد دولت مجوزهای لازم دریافت شود.
همچنین طرح تأمین منابع مالی از طریق تهاتر و با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی در حوزه‌های نفت، نیرو و راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد برای تسریع در اجرای این طرح‌ها، مقررات و آیین نامه‌های لازم تهیه و به تصویب مراجع ذیصلاح برسد
در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت تنظیم بازار و نقش مثبت اجرای طرح‌های دولت برای تثبیت قیمت‌ها بویژه اقلام خوراکی ارائه شد که نشان می‌دهد اجرای طرح سفارش خرید مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه‌های فضای مجازی و تحویل مستقیم آن به متقاضی در تهران و کرج، در ثبات قیمت‌ها و توزیع آسان تر، مؤثر و موفق بوده است.
همچنین روز گذشته نخستین جلسه فوق‌العاده هیأت دولت برای بررسی لایحه بودجه سال آتی به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد. دولت برای بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده علاوه بر سه‌شنبه، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در دو نوبت صبح و عصر جلسه خواهد داشت تا در زمان مقرر این لایحه تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

به مناسبت فرا رسیدن روز مجلس انجام می‌شود
امشب؛ گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس مجلس با مردم

رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس، با مردم گفت‌و‌گو می‌کند. به گزارش «ایران»، محمدباقر قالیباف امشب بعد از اخبار شبانگاهی ساعت ۲۱، به مناسبت فرارسیدن روز مجلس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی شرکت خواهد کرد. این گفت‌وگوی تلویزیونی از شبکه یک سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

طرح «صیانت» برگشت خورد

با رأی اعضای کمیسیون مشترک صیانت (حمایت از کاربران در فضای مجازی)، این طرح  به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحبنظران اصلاح شود.   در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای خواستار اصلاح برخی مواد این طرح شده است. شنیده‌های خبرگزاری تسنیم حاکی از این است که این فرایند با پیگیری محمدباقر قالیباف رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادات دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد. گفتنی است که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی چندی پیش در مجلس کلید خورد و به دنبال خود جنجال‌های زیادی هم آفرید. بسیاری بر این عقیده هستند که این طرح به محدودیت فضای مجازی و از جمله فیلترینگ اینستاگرام می‌انجامد.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی که  دوشنبه هشتم آذر ۱۴۰۰ در لاهه برگزار شد، برای یک دوره دوساله به عضویت شورای اجرایی این سازمان درآمده است. به گزارش ایرنا، شورای اجرایی یکی از ارکان مهم سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است و ‌۴۱ عضو دارد.  عضویت کشورمان در شورای اجرایی در حالی به‌صورت اجماعی در بیست‌وششمین کنفرانس سازمان تصویب شده است که در سال‌های اخیر امریکا و برخی از کشورهای همسو با واشنگتن تلاش کرده‌اند تا با اعمال فشار به اعضای سازمان مانع از عضویت کشورمان در شورای اجرایی و تصدی پست‌های این سازمان شوند. ایران هم‌اکنون مسئولیت معاونت آسیایی شورای مذکور را نیز بر عهده دارد. کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی ‌مهم‌ترین معاهده بین‌المللی منع تولید، انباشت و استفاده از سلاح‌های شیمیایی است که در ۱۳ ژانویه ۱۹۹۳ نهایی و در ۲۹ آوریل ۱۹۹۷ لازم‌الاجرا شد. در حال حاضر ۱۹۳ کشور به کنوانسیون پیوسته‌اند. در نشست روز دوشنبه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای عراق، پاکستان و مالزی نیز برای دوره زمانی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ به عضویت شورای اجرایی در آمده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7787/2/593177/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها