دیگه چه خبر


رئیس «MI6»: ایران در فهرست تهدیدهای انگلیس قرار دارد

   خبر اول اینکه، رئیس سازمان «ام آی 6» (سازمان جاسوسی خارجی انگلیس) در تازه‌ترین اظهار نظر خود مدعی شده است ایران، چین و روسیه در صدر فهرست تهدیدهای انگلیس قرار دارند. بنابر گزارش روزنامه «سیاتل تایمز»، «ریچارد مور» مدعی شده است که سه کشور مذکور و تروریسم بین‌المللی، چهار موضوع امنیتی بزرگی است که جاسوسان بریتانیا با آن روبه‌رو و در تقابل هستند. وی در اولین سخنرانی عمومی خود از زمانی که در اکتبر ۲۰۲۰ به عنوان رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس یا همان ام آی ۶ منصوب شده است، گفت که چین «بزرگ‌ترین اولویت» سازمان جاسوسی خارجی انگلیس محسوب می‌شود زیرا پکن به طور فزاینده‌ای برای پیشبرد منافع خود از «اقدامات جسورانه و قاطعانه» حمایت می‌کند. این مقام اطلاعاتی انگلیس از چین به عنوان «دولتی مستبد با ارزش‌هایی متفاوت از ما (انگلیس)» نام برد و مدعی شد که پکن «عملیات جاسوسی وسیعی» علیه انگلیس و همپیمانان این کشور انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا «گفتمان عمومی و تصمیم‌گیری سیاسی را مخدوش کند» و فناوری هایی را صادر می‌کند که موجب می‌شود شبکه‌ای از مستبدان در جهان بتوانند کنترل امور را به دست داشته باشند.

جمهوریخواهان سر کار بیایند برجام را پاره می‌کنند

  خبر دیگر اینکه، نماینده جمهوریخواه امریکا اذعان کرد که وقتی جمهوریخواهان دولت را در دست بگیرند، توافق برجام را پاره خواهند کرد؛ اظهاراتی که بخوبی دلیل پافشاری ایران بر لزوم تضمین عدم خروج امریکا از هرگونه توافق احتمالی را ثابت می‌کند. به گزارش ایسنا، تام کاتن، نماینده جمهوریخواه سنای امریکا روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: توافق بایدن با ایران حتی از چیزی که پیش از آن بوده نیز بدتر خواهد بود و وقتی جمهوریخواهان دولت را در دست بگیرند، پاره خواهد شد. یکی از پیچیدگی‌های این دور از مذاکرات در وین بر سر این مسأله است که جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد که طرف امریکایی باید تضمین دهد که در صورت روی کار آمدن جمهوریخواهان، امریکا بار دیگر همانند دولت ترامپ از تعهدات خود شانه خالی نمی‌کند و از توافق خارج نمی‌شود اما این موضع عقلانی ایران بعضاً مورد انتقاد برخی از طرف‌های غربی قرار می‌گیرد و مدعی هستند که نیازی به چنین تضمینی نیست.

معاون وزیر دفاع: بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی منجر به نفوذ اطلاعاتی می‌شود

  دست آخر اینکه،  سردار طلایی‌نیک گفت: بازرسی‌هایی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد، بعضاً منجر به نفوذ اطلاعاتی می‌شود. به گزارش دفاع پرس، معاون وزیر دفاع اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که موجب درز اطلاعاتی می‌شود، بازرسی‌هایی است که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد که این موضوع بعضاً منجر به نفوذ اطلاعاتی و شناسایی‌هایی می‌شود و بعد‌ها روی این افراد ترور انجام می‌شود. وی اضافه کرد: دشمن بیش از ۲۰ سال برای ترور فخری‌زاده طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و حتی اقدام عملی داشت؛ این نشان می‌دهد که دشمن به‌صورت مصداقی طی مدت یاد شده برای ترور فخری‌زاده تمرکز کرده بود؛ لذا اینکه طی این مدت نتوانسته بودند وی را ترور کنند، به واسطه توان امنیتی و وجود ظرفیت بالای حفاظتی در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7787/3/593180/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها