آخر هفته را گالری گردی کنید


اگر به مجسمه و هنرهای تجسمی علاقه دارین بد نیست که به دیدن نمایشگاه مجسمه‌های زنده یاد محسن وزیری مقدم بروید. این نمایشگاه به‌همراه اتودهایی از او 5 آذرماه در کارخانه آرگو در میدان فردوسی افتتاح شد و تا 22 بهمن ماه در معرض دید مخاطبان است. این نمایشگاه توسط بنیاد محسن وزیری مقدم و با حمایت و همکاری بنیاد پژمان با عنوان «محسن وزیری مقدم: پروژه‌های تحقق نیافته؛ مجسمه‌هایی پویا، کوچک تا بزرگ (۱۳۹۷-۱۳۴۷) برگزار شده است.
وزیری مقدم از هنرمندان نوگرای معاصراست که رویکرد مدرنیستی و تعامل با مخاطب از جمله ویژگی‌های بارز آثار اوست. این هنرمند پیشتر درباره آثار تعاملی خود گفته است: «در اینجا مسأله این است که فرم از حالت ثابت خارج و تحمیل‌شده بیرون بیاید و تماشاگر بتواند هرلحظه فرم تازه‌ای به‌وجود بیاورد. در حقیقت خاصیت روانی خودش را در شکل‌دادن به این آثار آزمایش کند».
نمایشگاه روایت رقاع
همچنین نمایشگاهی با عنوان «روایت رقاع» آثار خط و خوشنویسی هنرمند ملی استاد ناصر طاووسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه که شامل 30اثر خوشنویسی نسخ و ثلث از آثار این استاد است، از 11 الی 18 آذرماه در نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی در معرض دید علاقه مندان است.
استاد طاووسی از شاگردان شفیعی مازندرانی و بنی رضی است که کتابت منتخب مفاتیح الجنان، مکارم الاخلاق و صحیفه سجادیه را در کارنامه کاری خود دارد.
نمایشگاه جزء از کل
«جزء از کل» هم چهارمین نمایشگاه انفرادی کاویان هزلی است که از ۵ تا ۱۶ آذر در گالری والی برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل 18 طراحی منتخب از این هنرمند است که از میان انبوه طراحی‌هایش که طی سه سال گذشته کشیده انتخاب شده است. این آثار روی مقوا با راپید اجرا شده است و ابعاد طراحی‌هایی که روی دیوار رفته‌اند، متنوع هستند. این هنرمند به اتفاق دوست هنرمندش نیما تفرشی موسیقی‌ای طراحی کرده که راوی داستان‌های آثار به نمایش درآمده باشد.
 




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7788/15/593267/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها