اخــــبار


جاسوس افزار صهیونیستی آیفون‌های ۹ مقام امریکایی را هک کرد

به‌گفته منابع آگاه یک مهاجم ناشناس با استفاده از جاسوس افزار شرکت صهیونیستی NSO آیفون‌های حداقل ۹ مقام وزارت امورخارجه امریکا را هک کرده است.به‌گزارش مهر، این عملیات چند ماه قبل انجام شده و هدف آن مقامات امریکایی مستقر در اوگاندا یا مقاماتی بود که در امور مرتبط با این کشور آفریقایی فعالیت داشته‌اند.
این گسترده‌ترین عملیات هک مقامات امریکایی فاش شده با فناوری NSO است. هنوز مشخص نیست این حمله سایبری توسط چه افرادی انجام شده است.شرکت صهیونیستیNSO در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از ابزارهایش ندارد اما دسترسی برای مشتریان مرتبط را قطع کرده و تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهد.این شرکت ادعا می‌کند محصولاتش را به مجریان قانون و سازمان‌های اطلاعاتی دولتی می‌فروشد و به آنها کمک می‌کند تهدیدهای امنیتی را بررسی کنند، اما در عملیات‌های نظارتی به‌طور مستقیم دخالتی ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا از اظهار نظر درباره این هک خودداری و در عوض به تصمیم اخیر وزارت بازرگانی مبنی بر قرار دادن این شرکت صهیونیستی در فهرست سیاه خود اشاره کرد.

قیام کارگران فناوری در امریکا

لیز شولر، دبیر خزانه‌داری فدراسیون کار امریکا و سخنگوی کنگره سازمان‌های صنعتی از افزایش انسجام اتحادیه‌های کارگری شرکت‌های فناوری برای احقاق حق خودشان خبر داده است.
به‌گزارش مهر، وی تصریح کرده که بخش فناوری در ایالات متحده حوزه بعدی برای سازماندهی مسائل کارگری است و کارگران این بخش درک توانایی اتحادیه‌های جمعی را آغاز کرده‌اند.
شولر افزود: فدراسیون کارگران امریکا که متشکل از ۵۶ اتحادیه همسو و ۱۲.۵ میلیون کارگر است خواستار سازماندهی بیشتر کارکنان حوزه فناوری تحت رهبری این فدراسیون است تا آنها بتوانند حقوق خود را به دست آورند.
شرکت‌های فناوری در امریکا بخصوص آمازون به علت بی‌توجهی به حقوق کارگران و کارکنان خود با انتقادهای گسترده‌ای مواجه بوده‌اند و این انتقادها در دوره شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.
شولر گفت: چیزی که ما در بخش فناوری می‌بینیم، قیام کارگران است. شما به شرکت‌هایی مانند یوتیوب، گوگل، اپل نگاه کنید. کارگران آنها بارها اظهارنظر و صحبت کرده‌اند. آنها در اعتراض به مسائلی مانند عدم رعایت عدالت نژادی و آزار جنسی دست از کار کشیده‌اند.
شما بدون وجود اتحادیه، قدرت جمعی ندارید و من فکر می‌کنم کارگران فناوری شروع به اتصال نقطه‌ها کرده‌اند تا توانمند شوند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/11/593442/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها