رئیس جمهور در دیدار جمعی از نمایندگان جامعه معلولان:

قانون حمایت از معلولان به طور کامل اجرایی شود


گروه سیاسی / آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه گذشته، علاوه بر برگزاری نشست فوق‌العاده هیأت وزیران برای بررسی لایحه بودجه، میزبان جمعی از نمایندگان جامعه معلولان کشور بود؛ دیداری صمیمی که به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شد. رئیس جمهور در این دیدار، به مسئولان حاضر تأکید کرد پیگیری کنند تا استخدام معلولان به میزانی که قانون معین کرده، اجرایی شود. او درعین حال اعلام کرد اراده دولت بر این است که معلولان بیش از رنج معلولیت، سختی و رنج بیشتری نداشته باشند.
ضرورت اجرای کامل قانون حمایت از معلولان
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در جمع نمایندگان جامعه معلولان کشور، با تأکید بر ضرورت رسیدگی و رفع مشکلات معلولان گفت: قانون حمایت از معلولان باید به سرعت و به طور جامع و کامل اجرایی شود. رئیس جمهور با اشاره به اینکه روز جهانی افراد دارای معلولیت، برای یادآوری و توجه همه مدیران و دست‌اندرکاران به معلولان عزیز کشور است و ما برای رسیدگی به مشکلات آنان وظیفه و مسئولیت داریم، تأکید کرد: معلولیت، محدودیت نیست. فلسفه آفرینش و خلقت این است که یکی با داشتن و دیگری با نداشتن و یکی با سلامت و دیگری با معلولیت امتحان می‌شود و چنین نیست که همه انسان‌ها از همه چیز برخوردار باشند.
رئیسی خطاب به حاضران، با بیان اینکه شما مبتلا به یک معلولیت جسمی هستید و ما هم وظیفه داریم مشکلات شما را برطرف کنیم، اضافه کرد: هر دو با توجه به این موارد، مورد امتحان و آزمون الهی قرار می‌گیریم، لذا از این جهت بین ما تفاوتی وجود ندارد.  رئیس جمهور گفت: اگرچه بسیاری از معلولان از لحاظ جسمی دچار مشکل هستند اما دل‌های روشنی دارند و شاخص رشد انسان چشم سر نیست، بلکه چشم و روشنی دل است.
آیت‌الله رئیسی، یکی از اموری که انسان را رشد و تعالی می‌دهد خدمت به پدر و مادر و کسانی دانست که به هر دلیلی ناتوانی جسمی دارند. او ادامه داد: معلولیت نمی‌تواند جلو رشد و تعالی انسان را بگیرد، همچنان‌که بسیاری از معلولان کشورمان در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی و ورزشی تعالی و پیشرفت خوبی داشتند. رئیسی در ادامه با اشاره به قانون مربوط به اشتغال معلولان خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: باید پیگیری کنید تا به هر میزانی که قانون برای استخدام معلولان الزام کرده، اجرایی شود. رئیس جمهور تهیه وسایل آموزشی برای نابینایان و نیز تهیه لوازم توانبخشی برای معلولان را ضروری خواند و افزود: لوازم توانبخشی از جمله ویلچر و عصای مناسب باید برای معلولان تهیه شود و بهتر است که مسئولان مربوطه پیگیری کنند تا این گونه لوازم در داخل کشور تولید شود. رئیسی همچنین بر اجرای قانون در زمینه استفاده معلولان از وسایل حمل و نقل (قطار و هواپیما) که با تخفیف در نظر گرفته شده است، تأکید کرد و خواستار فعال شدن صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان شد.
رئیس جمهور مناسب‌سازی اماکن شهری و اداری را برای تردد آسان معلولان ضروری دانست و گفت: باید مسئولان و مدیران شهری این گونه موارد را مورد توجه جدی خود قرار بدهند. رئیسی تأکید کرد: اراده دولت بر این است که معلولان بیش از رنج معلولیت، سختی و رنج بیشتری نداشته باشند. رئیس جمهور گفت: در جمع معلولان چهره‌های شاخص و فرهیخته‌ای وجود دارد که می‌توانند به دولت کمک کنند و از مسئولان می‌خواهم که از ظرفیت آنان استفاده کنند. در این دیدار تعدادی از معلولان در سخنانی با ابراز خوشحالی از حضور آسان و راحت در مجموعه نهاد ریاست جمهوری، پیشنهادها، مطالبات و دغدغه‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند. اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، تسهیل ایاب و ذهاب معلولان، مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان، بیمه درمانی و تکمیلی، توجه به توانمندسازی معلولان و اشتغال مخصوص معلولان از جمله موضوعاتی بود که از طرف حاضران مطرح شد.

بــــرش
برگزاری نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور

نشست هفتگی رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، عصر دیروز به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد. این نشست هفته قبل در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای درباره مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور تبادل نظر و مشورت کردند. همچنین در این جلسه سران قوا بر تداوم هماهنگی سه قوه برای رفع مشکلات کشور تأکید کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/1/593476/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها