هنرمندان در فضای مجازی


فعالیت اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی همچنان به اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های تازه‌شان مربوط می‌شود و هنرمندان از این فضا برای در جریان قرار دادن مخاطبانشان درباره آثار تازه‌شان بهره می‌برند.

چهره‌ها
تورج اصلانى، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایى «مالیخولیا» جایزه بهترین فیلمبرداری دومین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «بالیوود» ۲۰۲۱ در کشور هندوستان را از آن خود کرده. او این خبر را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته. فیلم سینمایى «مالیخولیا» به کارگردانى و تهیه‌کنندگى مرتضی آتش ‌زمزم، با فیلمبرداری حسن اصلانی و مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانى در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی دومین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «بالیوود» در کشور هندوستان روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلمبرداری و لوح تقدیر این رویداد معتبر سینمایی به تورج اصلانى اهدا شد.
مه‌لقا باقری تصویری از گریمش در نمایش «هوس و هفت دقیقه» را منتشر کرده که در تابستان سال 98 روی صحنه رفت. او در کپشن عکس، این جمله‌ از زیگموند فروید را بازنشر کرده است: «ما هیچ‌کس را به طور تصادفی انتخاب نمی‌کنیم، بلکه ما فقط با آنهایی ملاقات می‌کنیم که از قبل در ناخودآگاه ما حضور داشته‌اند.»
نیکی کریمی همزمان با اکران آخرین ساخته‌اش، «آتابای»، در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی، اطلاعات و تصاویری از این فیلم منتشر می‌کند. او در تازه‌ترین پست اینستاگرامی‌اش ویدیویی از پشت صحنه این فیلم را به اشتراک گذاشته. از فیلم «آتابای» در گیشه استقبال شده و این فیلم در هفته گذشته صدرنشین فروش هفتگی فیلم‌های غیرکمدی بود.
حمیدرضا شکارسری، شاعر و پژوهشگر تخفیف 15 درصدی خرید آثارش از سایت رسمی انتشارات ایهام را اطلاع‌رسانی کرده است. «شعر و آزادی»، «استمرار تازگی» و «به داشتن تو ادامه می‌دهم» از آثار این نویسنده در حوزه شعر و نقد و بررسی شعر است.
حسین علیشاپور با انتشار عکس دونفره خود با سیامک جهانگیری خبر از ضبط تصنیف قدیمی ‌«ازین دلم بی‌خبری»‌ را دارد. او در این پست نوشت بازتنظیم و نوازندگی نی را سیامک جهانگیری برعهده دارد و علی بهرامی‌فرد سنتور را برعهده دارد. حمید فتابی نوازندگی تنبک، حمید خوانساری نوازندگی تنبک و صدابرداری کار برعهده امیر مردانه است. حسین علیشاپور خواننده این قطعه است. این قطعه در آلبوم «نگارینه» قابل شنیدن است.
حسام‌الدین سراج در استوری اینستاگرامش تصویری از خود به همراه ایرج خواجه‌امیری را منتشر کرده و برای او آرزوی سلامتی و نشاط کرده است. آن‌طور که او نوشته تاریخ عکس مربوط به دوازدهم آذرماه امسال در اصفهان است. او نوشته: «استاد نازنین آوازهایت همیشه زنده است.»

دیگه چه خبر
فصلنـــامه ترجمـــــــان در صفحــــــه اینستاگرامش به جنجال‌برانگیز شدن رمان «دنیای زیبا، تو کجایی» نویسنده 30 ساله ایرلندی پرداخته است. طبق اطلاعات منتشر شده در این پست، سومین کتاب سالی رونی که امسال منتشر شده درباره چند دوست است که در دهه چهارم زندگی‌شان تلاش می‌کنند تا هدف از دوستی، سیاست و عشق را بفهمند. داستان داغ شدن بحث این کتاب در رسانه‌ها از آنجا شروع شد که یک نشر اسرائیلی قصد داشت «دنیای زیبا، تو کجایی» را به عبری ترجمه کند، اما سالی رونی اجازه ترجمه رمانش به زبان عبری را نداد و اعلام کرد این تصمیم را به‌خاطر حمایت از فلسطینیان گرفته است. او در مصاحبه با میدل‌ایست‌آی درباره تصمیمش گفت: «تنها چیزی که لازم داریم دو تا چشم است تا ببینیم آنجا چه خبر است؛ تحقیر و سبعیتی که در ایست بازرسی‌هاست، شهرک‌نشینانی که فریاد می‌کشند و اسلحه‌هایشان را تاب می‌دهند، دیوار حائل، سیم‌های خاردار، اردوگاه‌های پناهندگان» رونی اولین بار سال 2009 به فلسطین رفت و 8 ساعت لب مرز معطل شد، اما به تعبیر خودش «پرخاشگری که در آن ساعات تجربه کردیم، پیش غذای سبکی بود برای آنچه بعداً قرار بود ببینیم» تصمیم رونی انتقادهای زیادی در اسرائیل برانگیخت. بیرون از اسرائیل نیز تصمیم او را «پرمخاطره» خواندند. اما «دنیای زیبا، تو کجایی» در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های بریتانیا بود، همچنان با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7792/16/593695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها