اخبــــار


ثبت‌نام 2 میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ثبت‌نام در طرح نهضت ملی در آستانه دو میلیونی شدن قرار گرفت و تاکنون یک میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۶۶ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند. ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهور از ۲۸مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

وضعیت ترانزیت کشور در ۲ ماه گذشته متحول شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات و توافق‌های انجام شده با پاکستان، قرقیزستان؛ ترکمنستان و جمهوری آذربایجان بر دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان تأکید کرد و گفت: در دو ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است. رستم قاسمی با اشاره به پیش‌بینی منابع مالی خارج از ردیف بودجه برای توسعه صنعت حمل‌ونقل کشور، افزود: راهکارهای مختلفی در نظر داریم که یکی از آنها تهاتر املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با پروژه‌های مسکن و راهسازی است. وی گفت: به این منظور ایجاد دو صندوق حمل‌ونقل و مسکن نیز پیش‌بینی شده که اقدام بسیار خوبی است؛ چراکه درآمدهای وزارتخانه در این دو صندوق تجمیع شده و بدون ورود به خزانه برای توسعه هر دو حوزه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی یعنی مسکن و حمل‌ونقل هزینه خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۰ میلیارد دلاری به روسیه

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: برای افزایش صادرات به روسیه از ۵۰۰ میلیون دلار کنونی به ۱۰ میلیارد دلار باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل فراهم شود که در این رابطه هم اکنون ۷ خط منظم کشتیرانی بین دو کشور فعال شده است. به‌گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، علیرضا پیمان پاک   گفت: یکی دیگر از اقدامات ما فعال‌سازی مراکز تجاری ایران در خارج از کشور بود و در این باره مجوز فعال‌سازی مراکز تجاری را در کشور‌های پاکستان، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر کردیم که این مراکز به‌صورت تخصصی فعالیت دارند. پیمان پاک ادامه داد: اعزام رایزنان بازرگانی به کشور‌های هدف صادراتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم که در این زمینه، رایزنان بازرگانی ایران در پاکستان و افغانستان مستقر شدند و رایزن بازرگانی ایران در ترکیه نیز بزودی کار خودش را آغاز خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7793/6/593727/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها