قطع کابل دریایی بین الملل، عامل اختلال اینترنت


«به‌دنبال قطعی بخشی از کابل دریایی ارتباطات بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات، طی چند روز اخیر برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت کشور ایجاد شده است».
به‌گزارش مهر، صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) با اعلام این خبر گفت: قطعی کابل دریایی شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر جنوب، مشکلاتی ایجاد کرده است که امیدواریم در هفته آتی با حل این مشکل، شاهد دسترسی بهتر به‌ ظرفیت پهنای باند باشیم.
وی گفت: این قطعی مربوط به ارتباطات بین‌الملل است و ترمیم کابل توسط شرکت خارجی ارائه دهنده خدمات، زمان می‌برد. ظرفیت فعلی شبکه زیرساخت بالاتر از حد تقاضا است اما در ساعات پیک ترافیک که مصرف کاربران افزایش می‌یابد، قطعی کابل دریایی مشکلاتی ایجاد کرده که امیدواریم هرچه سریع‌تر حل شود.
در همین ارتباط شرکت ارتباطات زیرساخت با تأیید بروز این مشکل اعلام کرد: ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده است. سهراب آغ بیات معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با توجه به قطعی به‌وجود آمده در این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری جهت تأمین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار مهندسان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته و با تلاش‌های صورت گرفته بزودی ظرفیت‌های جدید جهت تأمین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7793/11/593747/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها