اخبار


نجات یک مادر از اعدام با وساطت سرباز مدافع حرم

گروه حوادث/  وساطت سرباز مدافع حرم در یک پرونده قتل منجر به رضایت اولیای دم و نجات متهم از چوبه دار شد.
حجت‌الاسلام سیدحسین علوی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل، در این باره گفت: ۳ سال قبل رسیدگی به پرونده قتل مرد جوانی که بر اثر اصابت چاقو به گردنش جان خود را از دست داده بود در دستور کار قضایی قرار گرفت.
در نخستین تحقیقات همسر این مرد ادعا کرد که موقع باز کردن در قوطی رب، چاقو از روی قوطی در رفته و با شدت به گردن شوهرش اصابت کرده است اما نحوه برخورد چاقو، با ادعای این زن در تناقض بود بنابراین تحقیقات ادامه یافت تا اینکه خیلی زود وی لب به اعتراف گشود و گفت: همسرم اصرار داشت که به تهران مهاجرت کنیم اما من دلم نمی‌خواست از اردبیل بروم به خاطر همین موضوع با او اختلاف پیدا کرده بودم. روز حادثه او می‌خواست اثاثیه‌مان را بار بزند تا به تهران برویم که با هم درگیر شدیم و من که خیلی عصبانی شده بودم با کارد آشپزخانه، ضربه‌ای به گردنش زدم و سبب مرگ او شد.
حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: با اعتراف متهم، مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی دم پرونده، تقاضای قصاص عروس خود را کرد، بنابراین رأی قصاص صادر و پس از تأیید در دیوان عالی کشور شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شد اما تلاش شورای حل اختلاف استان اردبیل و هیأت بخشایش ستاد صبر برای جلب رضایت ولی دم آغاز شد، با این حال مادر مقتول حاضر به بخشش نبود .
در نهایت عروس جوان پای چوبه دار رفت تا اینکه در آخرین لحظات یکی از اعضای هیأت بخشایش، به مادر مقتول گفت من سرباز مدافع حرم بودم و به‌عنوان سرباز حضرت زینب(س) از شما می‌خواهم به حرمت ایشان از قصاص صرف نظر کنید. در این لحظه مادر مقتول گفت: پسرم دو فرزند ۱۲ و ۸ ساله دارد به همین خاطر اول به حرمت نام حضرت زینب(س) و بعد به خاطر دو نوه‌ام از قصاص مادرشان گذشت می‌کنم.
بدین ترتیب زن جوان از مجازات مرگ رهایی یافت.

در تصادف اتوبوس و تریلی 9 نفر جان باختند
نیمه شب خونین در جاده کاشان

گروه حوادث/  انحراف به چپ تریلی و برخورد شدید با اتوبوس در جاده کاشان - قم 9 کشته و 14 مجروح داشت.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این تصادف ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه در کیلومتر ۱۰ کاشان به قم رخ داد و یک دستگاه تریلی با اتوبوسی که از دهدشت به تهران می‌رفت برخورد کرد، در پی این حادثه 9 نفر از جمله همسر راننده تریلی کشته و ۱۴ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: در بررسی‌های دقیق کارشناسان پلیس راه مشخص شد خودروی تریلر به علت بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده از مسیر خود منحرف و وارد مسیر مخالف شده و با اتوبوس مسافربری که در حال عبور از این مسیر بود برخورد کرده است. عملیات امداد رسانی و رهاسازی مصدومان و فوتی‌های این حادثه حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید.
سیدمنصور میرابوطالبی، رئیس جمعیت هلال احمر کاشان نیز گفت: پس از دریافت خبر تصادف بلافاصله ۲ خودروی عملیاتی از پایگاه شهدای امدادگر (عوارضی کاشان) و ۲ خودرو از پایگاه شهید کریمیان (مسجد شهدا) در قالب چهار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر به کیلومتر ۱۰ آزادراه کاشان به قم اعزام شد.
 مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز درباره آخرین جزئیات حادثه تصادف در آزاد راه کاشان - قم گفت: این اتوبوس از مبدأ دهدشت به مقصد تهران در حال حرکت بود اما براثر این حادثه 15 نفر از مسافران اتوبوس و تریلی مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که یکی از سرنشینان تریلی و 8مسافر اتوبوس نیز جان باختند.

کشتار اسب در پارکینگ یک خانه

گروه حوادث/  یک پارکینگ مسکونی در اطراف سنندج که به محل کشتار غیر مجاز اسب تبدیل شده بود پلمب شد.
 اداره کل دامپزشکی کردستان در خبری که در صفحات مجازی خود منتشر کرده از اقدام صبح دوشنبه اکیپ اداره کل دامپزشکی کردستان و عوامل انتظامی در برخورد با کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی اسب در یک پارکینگ مسکونی در ناحیه منفصل شهری نایسر خبر داد. در این طرح مقادیری گوشت فاسد و غیرقابل مصرف نیز ضبط شده است.
دامپزشکی بارها تأکید کرده شهروندان گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز که مهر و تاریخ مصرف دارند تهیه کنند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7793/13/593773/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها