میرکاظمی مطرح کرد

پیشنهاد افزایش 10 تا 30درصدی حقوق‌ها در سال آینده


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه لایحه بودجه در دولت همچنان در حال بررسی است، برخی اخبار منتشر شده  را مبنی بر افزایش حقوق‌ها به شکل پلکانی در سال آینده  رد کرد.
به‌گزارش ایرنا، مسعود میرکاظمی گفت: افزایش حقوق به‌صورت پلکانی، نظر دولت است که براساس آن حقوق‌های پایین بتواند رشد قابل توجهی نسبت به حقوق‌های بالاتر پیدا کند و اینگونه به‌عدالت نزدیک‌تر باشد.
عصر سه‌شنبه اعداد و ارقامی ادعایی درباره میزان افزایش حقوق‌ها به‌صورت پلکانی در سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی منتشر شد که مدعی افزایش ۱۰ تا ۶۰ درصدی حقوق‌ها به شکل پلکانی بود، به این نحو که حداقل حقوق‌ها ۶۰ و حقوق‌های حداکثری، ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.در همین حال، مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست روز گذشته خود با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اینکه بحث افزایش حقوق‌ها در دولت همچنان در حال بررسی است و جمع‌بندی نشده، گفت: امیدواریم این هفته بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. در دولت پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها به طور متوسط ۱۰ درصد رشد یابد، البته حقوق‌های پایین‌تر می‌تواند تا۳۰ درصد هم افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: حقوق نجومی بگیران باید رشد کمتری داشته باشد تا فاصله‌ای که طی چند سال گذشته میان حداقل و حداکثر حقوق‌ها ایجاد و منجر به بی‌عدالتی شده است، رفع شود. میرکاظمی، رشد و ثبات اقتصادی را محور اصلی بودجه سال آینده برشمرد و گفت: کسری بودجه منجر به افزایش پایه پولی و به‌ تبع آن افزایش نقدینگی و تورم می‌شود که این تورم براساس تجربه سال های قبل منجر به افزایش حقوق‌ها می‌شد و یک چرخه معیوب و باطلی ایجاد می‌کرد. همیشه یک افزایش حقوق در برابر افزایش تورم انجام می‌شد که گاهی تورم حتی از حقوق‌ها بالاتر می‌رفت. دولت می‌خواهد این موضوع را مدیریت کرده و به‌ جای رفتن به سمت افزایش حقوق‌ها، قدرت خرید مردم را در سال ۱۴۰۱ بالا ببرد و مدیریت تورم کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از سوی دیگر منابع  برای پشتیبانی از بخش خصوصی و اختصاص مبالغ قابل توجهی به استان‌ها و سطح ملی به‌عنوان اهرم استفاده شود. منابع در اختیار مردم بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است و باید تنها اعتماد آنها به سیستم اقتصادی بازگردد که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این هدف‌گذاری انجام شود و مردم اعتماد کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7793/3/593802/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها