اخبــــار


اژه ای در جلسه عمومی دیوان عدالت اداری:
قضات دیوان عدالت باید دارای دقت و قدرت بالا در درک قانون باشند

رئیس عدلیه ضمن حضور در جلسه عمومی دیوان عدالت اداری، کار قضات این نهاد را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: به دلیل همین اهمیت کار، قضات دیوان عدالت اداری باید شرایط مضاعفی نسبت به سایر قضات داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: قاضی دیوان عدالت اداری که می‌خواهد مصوبات و آیین‌نامه‌های خلاف قانون را ابطال کند، باید بسیار خوش فهم و دقیق و دارای قدرت بالا در درک قانون باشد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قضات نباید مصلحت اندیش باشند بلکه باید تا آنجا که می‌توانند در فهم قانون دقت داشته باشند، گفت: اگر در تفسیر یک ماده قانونی با مصلحت‌اندیشی عمل شود، تعدی از وظیفه صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه فهم دقیق خواسته و شکایت مردم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: همه مردم حقوقدان نیستند و قادر نیستند از ادبیات درست حقوقی و اداری استفاده کنند و نمی‌توانند خواسته خود را در جملات کوتاه و صریح بگویند و این موضوع وظیفه و مسئولیت ما را سنگین و زیاد می‌کند. رئیس قوه قضائیه بیان کرد: ممکن است یک فرد ناآگاه به مسائل حقوقی، مطلبی را که می‌شود در ۲ دقیقه تبیین کرد در ۱۰ دقیقه بیان کند و در این شرایط ما باید او را در راستای استیفای حقش راهنمایی کنیم و نیاز او را که احیاناً از توانایی ایراد الفاظ تخصصی و حقوقی بی بهره است، رفع کنیم.


پایان ۳۳ سال چشم انتظاری مادر یک شهید

چشم انتظاری مادرشهید محمد نوری‌زاده پس از گذشت 33 سال پایان یافت. شهید نوری‌زاده که به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد مدفون شده بود، ۳۳ سال پس از شهادت با انجام آزمایش DNA احراز هویت شد.
او که متولد سال ۱۳۴۷ بود در گردان ۱۷۵ تیپ ۴۰ سراب آذربایجان شرقی خدمت می‎کرد و در ۲۱ تیرماه سال ۶۷ در عملیات شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر مطهر این شهید که در منطقه عملیاتی شرهانی جنوب به شهادت رسیده از سال ۹۲ با عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد به خاک سپرده شده بود. آیین استقبال مردم شهید پرور خرم آباد از مادر شهید محمد نوری‌زاده روز گذشته در دانشگاه آزاد واحد خرم آباد برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7793/3/593804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها