محمود سالاری از سوی وزیر فرهنگ، معاون امور هنری شد



 گروه فرهنگی/ سرانجام تکلیف معاون امور هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مشخص شد و روز گذشته محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، محمود سالاری را به‌عنوان معاون امور هنری این وزارتخانه منصوب کرد. این در حالی است که این انتصاب با فاصله بسیاری از انتصابات دیگر معاونت‌های وزارتخانه صورت گرفت. 28 شهریور معاون فرهنگی، 7 مهر معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، 11 مهر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از سوی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی منصوب شدند. اما محمود شالویی در جایگاه سرپرست معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 4 مهر از اسماعیلی حکم موقت گرفت. پیش از این چند گزینه برای این نهاد مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده بودند.
سرانجام پس از 42 روز که از سرپرستی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذشت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف این معاونت را مشخص کرد. در حکم وزیر فرهنگ خطاب به محمود سالاری آمده است: «نظر به شایستگی‌ها و سوابق جنابعالی و با عنایت به روحیه انقلابی و مکتبی که از آن برخوردار می‌باشید، به موجب این حکم به‌عنوان «معاون امور هنری» منصوب می‌شوید.
امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با بهره‌مندی از نگاهی هنرمندانه و با امعان نظر به اهداف و وظایف معاونت امور هنری، مأموریت‌های ذیل را مورد اهتمام قرار دهید.» برخی مأموریت‌های محول شده به ایشان عبارتند از:«اهتمام به موضوع اقتصاد هنر و رونق بخشیدن به فعالیت‌های هنری و زمینه‌سازی جهت تمهیدات لازم برای توسعه کسب و کار و رونق بخشی به مشاغل هنری و نیز ایجاد ارتباط با وزارتخانه‌‌ها، شهرداری‌‌ها و نهادهای فرهنگی جهت برنامه‌ریزی و حمایت از تولیدات هنری که موجبات ارتقای فرهنگ عمومی کشور را فراهم می‌سازد. همچنین تکریم، بزرگداشت و تجلیل از بزرگان، پیشکسوتان، صاحبنظران و عموم اهالی هنر از طرق مقتضی و مؤثر و مشارکت، همکاری و هم‌افزایی بین نهادهای متولی امور فرهنگی و هنری و مراکز علمی و دانشگاهی از جمله مأموریت‌های معاون امور هنری است.» در این حکم وزیر فرهنگ خواسته است تا اسناد ملی هنرهای تجسمی، موسیقی، مد و لباس و نیز بازنگری و تدوین سند جامع آموزش هنر با رویکرد تقویت وجهه معرفتی هنر ایرانی – اسلامی تدوین شود و نیز قوانین مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی هنری جهت ارائه و تصویب آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شود و عمل به قوانین و مقررات و اسناد بالادستی خصوصاً تکالیف قانونی معطل مانده و اجرا نشده صورت پذیرد.  گفتنی است، محمود سالاری  دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد هنر و کارشناسی ارشد زبان‌شناسی است. از جمله سوابق اجرایی وی می توان به معاون دانشگاه صدا و سیمادر دهه 80، مدیرکل دفتر مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و... اشاره کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7793/15/593809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها