اخبـــــار


دستگیری عامل شهادت مدافع امنیت

گروه حوادث: قاچاقچی جنایتکار که در یک درگیری مسلحانه ستوان سوم‌ امین سعیدی را به شهادت رسانده بود در عملیات ویژه پلیس غرب استان تهران دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار «کیوان ظهیری» فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، در بیان جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی شهادت ستوان سوم امین سعیدی توسط سوداگران مرگ در شهرستان اسلامشهر که شامگاه 7 آذر رخ داد، شناسایی و دستگیری قاتل فراری در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت و مأموران پلیس آگاهی غرب استان تهران با انجام کار اطلاعاتی و اقدامات پلیسی گسترده، پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم را روز گذشته در یک عملیات منسجم و ضربتی در مخفیگاهش در شهرستان شهریار دستگیر کردند و فرد دستگیر شده برای تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضایی به پلیس آگاهی استان منتقل شد.
ستوان سوم امین سعیدی شامگاه یکشنبه 7 آذر در عملیات دستگیری افراد شرور و قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه احمدآباد مستوفی به ضرب گلوله یکی از قاچاقچیان و افراد شرور منطقه احمدآباد مستوفی، به مقام رفیع شهادت نائل شد.



872 مجرم در طرح رعد پلیس دستگیر شدند
از تصاحب خانه پیرزن تا سرقت خودرو برای شرط‌بندی

گروه حوادث/ 872 متهم که کلکسیونی از جرایم در پرونده خود دارند در پنجاه و یکمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت دستگیر شدند.
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران گفت: 872 سارق، مالخر، اوباش و زورگیر از سوی پلیس دستگیر شدند و 3 هزار و 291 فقره اموال مسروقه از جمله تلفن همراه، خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد. در پنج عملیات مأموران با تیراندازی سارقان مسلح مواجه شده که سارقان مسلح زمینگیر و بازداشت شدند.

قمار برای پرداخت مهریه
در میان متهمان دستگیر شده مرد جوانی حضور داشت که به اتهام قماربازی دستگیر شده است.

چرا قمار می‌کنی؟
به خاطر پرداخت مهریه 100 میلیونی همسرم. مهریه‌اش را نمی‌توانستم پرداخت کنم، تصمیم گرفتم از این راه هزینه مهریه را به‌دست آورم اما دیگر معتاد شدم و 5 سال است قمار می‌کنم.

چند وقت است قماری می‌کنی؟
از وقتی طلاق گرفتم، رفتم در کار قمار که 5 سالی می‌شود.

شگرد بازی شما چیست؟
تاس می‌اندازیم و ورق بازی می‌کنیم. گاهی اوقات دو نفره و یک به یک بازی می‌کردیم که می‌گویند شاخ به شاخ، گاهی اوقات هم گروهی بازی می‌کردیم. قانون قمار ما اینجوری بود که هر کسی تاس بیشتر بیاورد او برنده است و جفت شش هم که دیگر بهترین مهره‌ای بود که می‌آوردیم. قیمت که می‌رفت بالا، سر خودرو شرط‌ بندی می‌کردیم. برای اینکه باخت‌مان را بپردازیم مجبور بودیم خودرو سرقت کرده و به جای باخت‌مان پرداخت کنیم. آخرین بار سوار بر خودروی سرقتی مرا گرفتند.

قرار سوری با کلاهبرداران
مدتی قبل زن میانسالی در خانه‌اش به طرز مشکوکی فوت کرد. با مرگ زن میانسال و از آنجایی که فرزندان او ازدواج کرده و تعدادی از آنها خارج از کشور زندگی می‌کردند خانه ویلایی خالی ماند. تا اینکه مدتی بعد فرزندان وی متوجه شدند که چند نفر خانه مادرشان را با سند‌سازی تصاحب کرده‌اند و حتی برای آن نگهبان هم گذاشته بودند. زمانی که فرزندان زن ثروتمند از ماجرا با خبر شدند، در نقش خریدار با آنها وارد معامله شدند و سر قرار مأموران کلانتری 102 پاسداران وارد عمل شده و دو نفر از اعضای باند را دستگیر کردند.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد 7 مرد و یک زن سناریوی این کلاهبرداری میلیاردی را طراحی کرده‌اند. آنها برای اجرای نقشه شان، پس از مرگ مرموز زن میانسال، چندین بار وارد خانه ویلایی شده و اسناد، مدارک و اموال با ارزش را سرقت کرده بودند.
آنها برای اینکه سند خانه ویلایی را به‌دست آورند، حتی چندین بار در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی گم شدن سند داده بودند، تا بتوانند سند ملک را هم به‌دست بیاورند و آن را به فروش برسانند که مالکان اصلی متوجه شده و در قرار سوری دو نفر از آنها را به دام انداختند. تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند و شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

دستگیری پس از سرقت
متهم به سرقت روی ویلچر نشسته و می‌گوید در جریان درگیری با مأموران بر اثر اصابت 4 گلوله مجروح شده است.وی درباره شگرد سرقت‌هایش می‌گوید: سرقت را من انجام نمی‌دادم. تازه از شهرستان آمده بودم و دوستانم پیشنهاد دادند که برای سرقت از یک خانه برویم بعد از آن هم دوستانم در مقابل خانه‌ای نگه داشته و وارد خانه شده و آنجا را سرقت کردند.

پس چرا مجروح و دستگیر شدی؟
با دوستانم پس از سرقت منزل در منطقه گیشا سوار بر خودرو بودیم که خودروی 206 راه‌مان را سد کرد. سرنشینان 206 از ما خواستند توقف کنیم. اما ما به راه‌مان ادامه دادیم و سرنشینان خودرو دست به اسلحه شدند و به طرف ما شلیک کردند.

چرا توقف نکردید؟
 تصور نمی‌کردیم سرنشینان خودرو مأمور پلیس باشند برای همین فرار کردیم. وقتی سرنشینان خودرو به ما شلیک کردند، ما هم دست به اسلحه شده و چند تیر شلیک کردیم که در نهایت دستگیر شدیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7794/13/593918/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها