سفر هیأت دولت به لرستان

رسیدگی به مسائل لرستان از مسکن تا اشتغال


همزمان با سفر رئیس‌جمهور به لرستان، دیگر اعضای هیأت دولت نیز به شهرهای مختلف این استان سفر کردند. رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه به منظور سفری دو روزه و همراهی با هیأت دولت وارد لرستان شد. بازدید از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد، آغاز عملیات اجرایی هفت هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در خرم آباد، بازدید از سایت ۷۱۵ واحدی مسکن مهر، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد و سرکشی از پروژه راه‌آهن دورود - خرم آباد از جمله اقدامات وی در این سفر بود. وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کلنگ‌زنی هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح ملی مسکن گفت: ۸۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در لرستان احداث می‌شود که روز جمعه عملیات اجرایی احداث هفت هزار و ۵۰۰ واحد در این استان آغاز شده است. وی بیان کرد: یکی از موضوعات جدی لرستان بحث تأمین زمین است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی به مجموعه مسکن اختصاص داده شده است. وی گفت: مجموعه کارهای در دست اجرا در کشور بیش از ۷۰۰ هزار واحد مسکونی است و بزودی عملیات اجرایی ۲ میلیون واحد مسکونی نیز آغاز می شود.

تسهیل زمینه صادرات محصولات کشاورزی
در همین حال، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته همزمان با سفر رئیس‌جمهور به لرستان، به‌عنوان نماینده ویژه آیت‌الله رئیسی وارد شهرستان بروجرد شد. فاطمی امین در سفر به بروجرد از کارخانه زاگرس پوش، نساجی، سامان کاشی و کاشی جم بازدید و با حضور در فرمانداری بروجرد در جلسه بررسی موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان شرکت کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از کارخانه سامان کاشی بروجرد گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی کارخانه سامان‌کاشی بروجرد به‌عنوان مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی اختصاص یافت.

تقویت آبخیزداری برای کاهش سیلاب‌های لرستان
سید‌جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز به‌عنوان نماینده ویژه آیت‌الله رئیسی وارد شهرستان دلفان شد. بازدید از طرح نیمه‌تمام تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نورآباد، طرح نیمه‌تمام سکوی تماشاگران ورزشگاه و طرح گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان از مهم‌ترین برنامه‌های بازدید یک روزه وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان بود. وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از عملیات اجرایی حوضه آبریز شمال خرم‌آباد، گفت: امید است که مصوبات آبیاری‌های نوین در این سفر برای فعالیت‌های آبخیزداری و حمایت از عشایر استان مفید باشد.

شتاب در عملیات اجرایی سد معشوره و پروژه های دیگر استان
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو همزمان با یازدهمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی، به نمایندگی از هیأت دولت وارد شهرستان چگنی لرستان شد و در این سفر از سد معشوره و کشکان‌رود بازدید کرد. محرابیان در بازدید از رودخانه کشکان‌رود چگنی که امسال بر اثر خشکسالی خشک شده بود و سد معشوره شهرستان چگنی عنوان کرد: امیدواریم با مصوبه سفر استانی هیأت دولت به استان لرستان عملیات اجرایی سد معشوره شتاب بگیرد. هدف از اجرای سد معشوره، کنترل سیلاب، تأمین آب آشامیدنی، تأمین آب صنعت و کشاورزی و در نهایت رونق و اشتغال است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/6/593945/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها