اخبـــــار


امتحانات نیمسال اول همه مدارس «حضوری» برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نیمسال اول در مدارس سراسر کشور حضوری برگزار می‌شود.  علیرضا کمره‌ای، در تشریح جزئیات برگزاری امتحانات نیمسال اول دانش‌آموزان، به ایسنا، عنوان کرد: با توجه به حضوری شدن مدارس، ارزشیابی‌ها هم حضوری برگزار خواهد شد. او با بیان اینکه هم اکنون مدارس باز بوده و به شکل تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری مشغول امر آموزش هستند، گفت: همه مدارس مجاز به فعالیت حضوری بوده، لذا همه امتحانات باید حضوری برگزار شوند.
او تأکید کرد: با توجه به اینکه مدل آموزش در مدارس سراسر کشور به حالت گذشته برگشته و آموزش حضوری در همه مدارس آغاز شده، لذا مدارس مکلف به برگزاری امتحانات نیمسال اول به شکل حضوری هستند. در همه پایه‌های تحصیلی امتحانات دی ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری برگزار می‌شود.

 بیشتر زنان ایرانی امسال در چه سنی مادر شدند؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در شش ماهه نخست امسال ۵۳۳ هزار و ۸۸ نوزاد متولد شدند که 39.4 درصد از این ولادت‌ها، فرزند اول خانواده هستند. به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سیف‌الله ابوترابی افزود: از ۵۳۳ هزار و ۸۸ نوزاد متولد شده در شش ماهه نخست امسال ۲۸۸ هزار و ۳۰ نوزاد پسر و 245 هزار و 58 نوزاد دختر بودند.
وی ادامه داد: از کل ولادت‌های رخ‌داده در نیمه نخست امسال 39.4 درصد ولادت مرتبه اول (فرزند اول)، 60.4 درصد ولادت مرتبه دوم (فرزند دوم)، 15.2 درصد ولادت مرتبه سوم (فرزند سوم) و 4.8 درصد ولادت مرتبه چهارم (فرزند چهارم) و بیشتر بوده است. وی خاطرنشان کرد: بررسی ولادت‌های مرتبه اول ثبت شده درشش ماهه نخست سال ۱۴۰۰برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه اول (فرزند اول) ثبت شده با ۲۷.۲ درصد مربوط به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است.

۱۸ استان کشور، مرگ‌ومیر صفر و یک داشته‌اند

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از ظهر 18 آذر تا ظهر۱۹ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۳ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴۳ نفر رسید.  متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۰۳ نفر رسید. در24 ساعت منتهی به روز گذشته ۱۸ استان کشور، مرگ‌ومیر صفر و یک داشته‌اند. در استان‌های لرستان، گیلان، گلستان، قم، مرکزی، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و سمنان، هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی گزارش نشده و در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، اردبیل، همدان، مازندران و خوزستان، فقط یک مورد مرگ‌ومیر بیماران کرونایی ثبت شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/7/593950/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها