اخبار


بازنشستگی «الکسا» و پایان رتبه‌بندی سایت‌ها

وب‌سایت تجزیه و تحلیل ترافیک وب و خدمات مربوط به رتبه‌بندی سایت‌های جهان (Alexa) در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم دارد پس از ۲۵ سال فعالیت، اردیبهشت سال آینده به کار خود پایان دهد. به گزارش ایرنا، سایت الکسا (Alexa) سال ۱۹۹۶ کار خود را باعنوان سایت آنالیزکننده ترافیک وب‌سایت‌ها آغاز کرد. پس از مدتی فعالیت، رتبه‌بندی سایت توسط الکسا در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفت. سه سال پس از آغاز فعالیت، این مجموعه به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به آمازون فروخته شد. حالا پس از ۲۵ سال فعالیت و تلاش سایت‌ها برای این‌که در رتبه‌بندی این سایت بتوانند در صدر باشند، الکسا اعلام کرد، اول مه ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) به کار خود پایان می‌دهد. الکسا یکی از زیرمجموعه‌ های هلدینگ آمازون، در بیانیه کوتاه خود به دلایلی که منجر به این تصمیم شده، اشاره‌ای نکرده و تنها نوشته است مجبور به اتخاذ این تصمیم سخت شده و ارائه خدمات به کاربران در ۲۵ سال اخیر برایش یک افتخار بوده است. در این بیانیه آمده است: بعد از ربع قرن کمک به شما برای بررسی مخاطبان دیجیتالی تان، این تصمیم سخت را گرفته‌ایم که  alexa.com را در تاریخ یک مه ۲۰۲۲ بازنشسته کنیم.

احضار مدیر اینستاگرام به کنگره امریکا

مدیر اینستاگرام در جلسه استماع کنگره اعلام کرد سال آینده میلادی نسخه‌ای از اپ راه‌اندازی می‌شود که محتوای فید آن به‌ جای رده‌بندی براساس الگوریتم‌ها، به ترتیب زمانی نشان داده می‌شود.‌ همچنین وی خواستار سازمانی برای تعیین استانداردهای حفاظت آنلاین از کاربران جوان شد. به‌گزارش مهر، آدام موسری جدیدترین مدیر ارشد اجرایی حوزه فناوری است که با فشار از سوی قانونگذاران مجبور شده شفافیت بیشتری درباره الگوریتم‌های پلتفرم و تأثیر محتوای ترویج و توصیه شده برای کاربران فراهم کند. پس از افشاگری فرانسیس هوگن کارمند سابق فیس‌بوک درباره اسناد داخلی اینستاگرام، این پلتفرم و شرکت مادر آن (متا) به‌ دلیل تأثیر سرویس بر سلامت ذهنی و ایمنی کاربران نوجوان با تحقیقات و فشارهای گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند. در جلسه استماع کنگره امریکا، نمایندگان از «موسری» خواستند درباره آنکه از چه اصلاحات قانونی برای ایمنی کودکان در فضای آنلاین (از جمله تبلیغات هدفمند) پشتیبانی می‌کند، پاسخ‌هایی دقیق و صریح بدهد. مدیر اینستاگرام در سخنانش خواستار ایجاد یک سازمان شد تا بهترین روش‌ها را برای ایمن نگه داشتن کاربران در فضای آنلاین تعیین کند. وی افزود: این سازمان باید اطلاعات را از جامعه، والدین و قانونگذاران دریافت کند تا استانداردهایی درباره احراز هویت سنی و موارد دیگر تعیین شود و علاوه بر آن قابلیت‌هایی برای کنترل والدین بسازد.
موسری در این جلسه اعلام کرد، شرکت‌های فناوری باید برای دستیابی به مصونیت تعیین شده در بخش ۲۳۰ قانون ارتباطات، مواردی را به استانداردهای این سازمان اضافه و آنها را رعایت کنند.طبق این بخش از قانون شرکت‌های فناوری مسئولیت محتوایی را که کاربران در پلتفرم‌ها منتشر می‌کنند  برعهده ندارند و از آن مصون هستند. یکی دیگر از موارد اشاره شده در این جلسه، اپ مخصوص این شرکت برای کودکان بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/11/593957/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها