انتشار تصاویری که جامعه مذهبی قزوین را آزرد

مدلینگ بی‌حجابی در گراند هتل!


قزوین - کوروس سلیمانی: انتشار تصاویر مدلینگ زنان بی‌حجاب در بنای تاریخی گراند هتل قزوین در رسانه‌های مجازی در هفته گذشته باعث بهت و حیرت و خشم مردم استان قزوین شد و این سؤال را در اذهان متبادر کرد که این اقدام چگونه در این هتل در حال مرمت صورت گرفته که درهای آن بسته است و اشخاص عادی نمی‌توانند وارد آن شوند. اینکه این اشخاص با هماهنگی چه سازمان و اشخاصی وارد این بنا شده و اقدام به عکاسی مدلینگ بی‌حجاب کرده‌اند مشخص نیست.
علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در این ارتباط به خبرنگار «ایران» گفت: ما هفته گذشته مطلع شدیم شخصی در پیج شخصی اینستاگرام خود اقدام به انتشار تصاویر ناهنجاری کرده که برای ما تعجب‌برانگیز بود که چطور توانسته وارد بنای گراند هتل شود و این عکس‌ها را بگیرد. این بنا بیش از ۴ سال است که از طریق صندوق احیا به صورت ملی به سرمایه‌گذار خصوصی واگذار شده است. این در حالی است که ضوابط تصویربرداری از بناهای تاریخی به سرمایه‌گذار و پیمانکار ابلاغ شده و وزارتخانه برای تصویربرداری آیین‌نامه و ضوابطی دارد و درخواست‌کننده موظف است یک‌سری موارد را رعایت و درخواست خود را به صورت مکتوب ارائه کند تا به همراه تیم یگان حفاظت وزارتخانه یا استان از بنا تصویربرداری  یا بازدید داشته باشد. حتی اگر تصویر‌برداری به‌صورت هلی‌شات باشد، می‌بایست خلبان و کد هلی‌شات و موارد اینچنینی در فرمانداری ثبت گردد تا مجوز تصویربرداری داده شود.
وی در ادامه با بیان اینکه این شخص قزوینی نیست، اظهار داشت: ما در بازدید از صفحه این شخص متوجه شدیم که این عمل و تصاویر مختص به یک بنا و استان قزوین نبوده و در سایر نقاط کشور و در بناهای مختلفی این کار را انجام داده است اما به دلیل حساسیت‌های جامعه مذهبی قزوین که لقب شایسته دارالمؤمنین نیز را دارد این موضوع حساسیت‌برانگیز و موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است. در همین ارتباط بلافاصله اطلاعات این شخص، تصویربردار و کسانی که در این ارتباط دست داشتند استخراج و شکایتنامه‌ای جهت برخورد با این اشخاص تحویل مراجع قضایی شد. از طریق دستگاه قضایی پیگیر هستیم تا با خاطیان اشد برخورد صورت بگیرد تا دیگر شاهد چنین ناهنجاری‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی نباشیم.
خزائلی همچنین گفت: سه موضوع باید تعیین تکلیف شود. کسانی که اقدام به این عمل زشت کرده‌اند. کسانی که دست‌اندرکار بوده‌اند و به هر دلیلی موجبات ورود بدون مجوز و غیرقانونی این اکیپ را در گراند هتل فراهم کرده‌اند و کسانی که این تصاویر مبتذل را منتشر کرده‌اند. پیگیری قضایی برای این سه گروه در حال انجام است و دادستانی قزوین دستور پیگیری ویژه برای آن صادر کرده و موضوع به بازپرس پرونده ارجاع داده شده است و قطعاً سیر قانونی آن طی خواهد شد. سازمان میراث فرهنگی نیز به عنوان شاکی تا حصول نتیجه پیگیر خواهد بود. ۱۱ آذر شکایت خود را تحویل مراجع قضایی کرده‌ایم و دوازدهم گراند هتل را در اختیار یگان حفاظت قرار دادیم.
وی با بیان اینکه قرارداد مرمت این بنا با سرمایه‌گذار اقاله شده است، در پاسخ به این سؤال که این اشخاص چطور وارد این بنا شده‌اند، اظهار داشت: این بنا یگان حفاظت ندارد و ما دوازدهم این بنا را از سرمایه‌گذار تحویل گرفتیم و قطعاً یک شخص در این اتفاق مقصر نیست.
وی در پایان گفت امیدوارم که دیگر در هیچ جای کشورمان و در هیچ شهری شاهد این موضوعات نباشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/12/593961/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها