برد استقلال و سپاهان، تساوی پرسپولیس در هفته نهم

مدافعان نجات‌بخش


گروه ورزشی/ هفته نهم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه با برگزاری 3 دیدار آغاز شد که در یکی از حساس‌ترین آنها، پیکان و استقلال با قضاوت پیام حیدری در ورزشگاه شهید دستگردی تهران مقابل هم قرار گرفتند. شاگردان فرهاد مجیدی که در 5 دیدار گذشته طعم پیروزی را نچشیده بودند، هدفی جز کسب 3 امتیاز نداشتند. در این شرایط ، سرمربی استقلال تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد و با توجه به 4 اخطاره بودن محمدحسین مرادمند، عارف آقاسی در دفاع چپ به کار گرفته شد، زبیر نیک‌نفس در خط میانی جای روزبه چشمی را گرفت و سبحان خاقانی هم به جای رضا آذری راهی میدان شد. سفیدپوشان استقلال که بازی تهاجمی را در دستور کار داشتند، موقعیت‌هایی روی دروازه حریف خلق کردند. دقیقه 27 ارسال دیدنی آرتور کوین یامگا به رودی ژستد رسید و ضربه قیچی برگردان این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 31 شوت محکم نیک‌نفس با واکنش فرهاد کرمانشاهی دروازه‌بان خودروسازان راهی کرنر شد. تلاش استقلالی‌ها دقیقه 32 به ثمر نشست و ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور روی دروازه با ضربه سر ژستد همراه شد. سیاوش یزدانی مدافع پیش‌تاخته استقلال در چند قدمی دروازه، توپ را به تور رساند. در ادامه اتفاق خاصی نیفتاد تا مجیدی و شاگردانش با برتری به رختکن بروند. نیمه دوم بازهم این استقلالی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند. مجیدی دقیقه 63 امیر ارسلان مطهری را به جای خاقانی به زمین فرستاد تا بار تهاجمی تیمش را افزایش دهد. دقیقه 74 ضربه ایستگاهی پایه‌گذار گل دوم استقلال شد؛ ارسال مهدی‌پور با ضربه سر دیدنی دانشگر همراه و توپ وارد دروازه پیکان شد. بدین ترتیب استقلال توسط یکی دیگر از مدافعان خود به گل رسید و خیال آنها از کسب 3 امتیاز تا حدود زیادی راحت شد. گرچه پیکانی‌ها هم صاحب چند فرصت خوب شدند و از آن جمله شوت دقیقه 75 علیرضا کوشکی با واکنش خوب سیدحسین حسینی راهی کرنر شد. این پایان کار نبود و دقیقه 85 پاس دیدنی نیک‌نفس داخل محوطه جریمه پیکان به مطهری رسید و این مهاجم با چرخشی دیدنی و ضربه‌ای فوق‌العاده گل سوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه فرهاد مجیدی 4 تعویض دیگر انجام داد ولی تغییری در نتیجه حاصل نشد تا استقلال با پیروزی قاطع 3-0 بحران تساوی‌های متوالی را پشت سر بگذارد و به یک برد ارزشمند و شیرین دست یابد. در دیگر دیدار همزمان سپاهان با گل یاسین سلمانی (24) صنعت نفت را شکست داد. محرم نویدکیا بعد از برتری خفیف تیمش در نشست خبری گفت:«با فشاری که به بازیکنان وارد می‌شود مبنی بر اینکه تیم باید قهرمان شود، مخالفم و این را رسماً به مسئولان باشگاه، مسئولان کارخانه و هواداران می‌گویم. اول باید به ثبات برسیم.» سرمربی سپاهان اظهار داشت: «دلم می‌خواهد بازیکنانم کار هجومی کنند. کسی که کار هجومی می‌کند، ممکن است بازی سختی هم به تورش بخورد و ببازد. من از باختن نمی‌ترسم اما مخالف تساوی صفر – صفر هستم، به همین دلیل بیرون از خانه کار دفاعی نمی‌کنم. اگر فکر می‌کنند کس دیگری بهتر از من تیم را اداره می‌کند، بیاورند اما تا وقتی باشم باید اول تیم را به ثبات برسانم، وقتی به ثبات رسیدیم و هر سال در جام باشگاه‌ها بودیم آن موقع انتظار داشته باشند تیم قهرمان شود.»
هوادار، یقه پرسپولیس را گرفت
در آخرین دیدار پنجشنبه پرسپولیس و هوادار با قضاوت علی صفایی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. یحیی گل‌محمدی در این بازی سعید آقایی را روی نیمکت نشاند و از وحید امیری در دفاع چپ استفاده کرد تا به این ترتیب، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر درکنار هم زوج خط حمله سرخپوشان را تشکیل دهند. بازی با خلق موقعیت بازیکنان رضا عنایتی آغاز شد و دقیقه ۴ شوت سپهر روزی طلب را حامد لک مهار کرد. پس از دقایقی، پرسپولیسی‌ها سوار بر بازی شدند و فرصت‌های خوبی به‌دست آوردند که دروازه بان هوادار مانع از گل شدن آنها شد. دقیقه ۱۳ نفوذ مهدی ترابی از سمت چپ با شوت این بازیکن همراه شد که مهرداد بشاگردی توپ را به کرنر فرستاد. دقیقه 14 هم سانتر امید عالیشاه از سمت راست روی سر آل‌کثیر نشست که بازهم بشاگردی توپ را دفع کرد. دقیقه 28 این تیم هوادار بود که به گل رسید اما کمک داور پرچم زد و به‌دلیل آفساید گل‌ پذیرفته نشد. شاگردان عنایتی دقیقه ۳۸ به هدف‌شان رسیدند و ضربه فنی و آرام محمد حسینی از داخل محوطه جریمه باعث شد نتیجه روی اسکوربورد 1-0 به سود میهمان شود اما این برتری دوامی نداشت و دقیقه 41 ارسال کرنر از سمت راست توسط ترابی با پرواز بلند فرجی همراه شد و این مدافع جلو کشیده با ضربه سر گل تساوی سرخ‌ها را به‌ثمر رساند. دو تیم با تساوی به رختکن رفتند و پیش از سوت آغاز نیمه دوم، اتفاقی ناخوشایند برای سرخپوشان افتاد. مهدی ترابی در حین گرم کردن از ناحیه کشاله ران مصدوم و به ناچار تعویض شد تا برنامه‌های یحیی بهم بریزد. در این شرایط، آقایی به جای ترابی وارد زمین شد و امیری هم یک خط جلو رفت. دقیقه 50 پرسپولیس تا آستانه رسیدن به‌گل دوم پیش رفت؛ سانتر عالیشاه با ضربه سر آل‌کثیر همراه شد ولی توپ به تیر برخورد کرد و در ادامه این هوادار بود که به گل دوم رسید. دقیقه 53 ارسال کرنر معین عباسیان را محمدجواد محمدی وارد دروازه کرد. گل محمدی دقیقه 58 حامد پاکدل را به‌جای مهدی عبدی و رضا اسدی را به‌جای کمال کامیابی‌نیا به میدان فرستاد تا بلکه در روند حرکتی تیمش تغییری ایجاد شود. دقیقه 85 سیامک نعمتی به‌جای مهدی شیری به میدان آمد تا پرسپولیس جان تازه‌ای بگیرد. دقیقه 91 سانتر عالیشاه از روی نقطه کرنر با ضربه سر نعمتی همراه شد و توپ پس از برخورد به یکی از مدافعان هوادار وارد دروازه شد تا بازی 2-2 شود. این نتیجه در پایان 6 دقیقه وقت اضافه (به دلیل وقت تلف کردن‌های بازیکنان هوادار و از جریان انداختن بازی در چند نوبت) پابرجا ماند و در روزی که پرسپولیسی‌ها در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند، 2 امتیاز حساس خانگی را از دست دادند.
پیروزی گل گهر و آلومینیوم، شکست تراکتور
مسابقات هفته نهم دیروز با برگزاری 5 بازی دیگر ادامه یافت که 4 دیدار آن به صورت همزمان برگزار شد. شهرخودرو 2-1 بازی را به گل گهر واگذار کرد. ابوالفضل عکاشه (60) برای مشهدی‌ها و سعید صادقی (64) و رضا شکاری (70) برای سیرجانی‌ها گلزنی کردند. دیدار نفت مسجدسلیمان و  ذوب آهن 1-1 به پایان رسید. جاسم کرار (37) برای نفت و محمد خدابنده لو (دقیقه 65) برای اصفهانی‌ها گلزنی کردند. مس3- 2 تراکتور را از پیش رو برداشت. گادوین منشا (32 پنالتی)، مجید علیاری (67)، فراز امامعلی(83)  برای رفسنجانی‌ها و ابوالفضل رزاق پور(66) و محمد قنبری (3+90) برای تبریزی‌ها گلزنی کردند. آلومینیوم هم 1-0 و با گل محمود قائد رحمتی (80)  فجرسپاسی را شکست داد. در آخرین بازی دیروز هم فولاد و نساجی از ساعت 18 به مصاف هم رفتند. با نتایجی که در بازی‌های این هفته به دست آمد، گل‌گهر با 19 امتیاز در صدر باقی ماند و سپاهان و آلومینیوم هم با همین تعداد امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. استقلال و مس با 17 امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم هستند و پرسپولیس هم با 16 امتیاز ششم است.

نشست خبری

مجیدی: درهمه بازی‌هایی که مساوی کردیم تیم برتر میدان بودیم
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال پس از برتری تیمش گفت:‌«در بازی‌هایی که به تساوی رسیدیم تیم برتر میدان بودیم اما از موقعیت‌های‌مان استفاده نمی‌کردیم، امروز از موقعیت‌های‌مان استفاده کرده و پیروز شدیم. تمام تمرکزمان را برای بازی با سپاهان می‌گذاریم. با بازیکنان صحبت کردم آنها باید از لحاظ روحی و روانی و با تمرکز بالا برای این بازی آماده شوند. بشدت از عملکرد بازیکن خارجی تیمم (ژستد و یانگا) راضی هستم. این دو، بازیکنان خیلی باکیفیتی هستند.»

گل‌محمدی: عدم نتیجه‌گیری را نباید به گردن داور انداخت
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس پس از تساوی تیمش اظهار داشت: «باید بازی را می‌بردیم، اما 3 امتیاز را راحت از دست دادیم. موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم و از آن استفاده نکردیم. گل دوم را بازیکن حریف با دست زد، اما متأسفانه داوران ندیدند. متأسفانه امسال داورها اشتباهات تأثیرگذاری داشتند اما نباید عدم نتیجه‌گیری را به گردن داور انداخت. امیدوارم تمرکز داوران بالا برود، چون VAR هم نداریم و کار برایشان سخت است.»





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/14/593984/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها