نخستین کنگره شعر «سردار سربداران»با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد

راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهیم


گروه فرهنگی: برگزیدگان نخستین کنگره شعر «سردار سربداران» با حضور خانواده شهید حاج‌قاسم سلیمانی، جمعی از مسئولان کشوری و اهالی ادبیات معرفی شدند. در این مراسم که شامگاه پنجشنبه به میزبانی تالار وحدت برگزار شد، مرتضی امیری اسفندقه، دبیر کنگره در ابتدا با بیان اینکه این کنگره اختتامیه ندارد گفت: «این مراسم افتتاحیه‌ای برای کنگره بعدی است، کنگره خوبی را سپری کردیم و اشعار بسیاری به دبیرخانه رسید که به تأیید هیأت داوران، بدون جانبداری بودند.»
به‌گفته امیری اسفندقه، اشعار ارسالی به دبیرخانه در تمام قالب‌ها بوده‌اند و قرار شده برای دوره‌های بعدی شاهد اضافه شدن بخش دیگری از جمله نقاشی، تئاتر و... به این رویداد فرهنگی باشیم. زینب سلیمانی فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیزاز جمله سخنرانان بود که گفت:«افرادی که حاج‌قاسم را می‌شناختند، می‌دانستند که دوستدار شعر و ادب بود. در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم. همایش امروز گام کوچکی برای تکریم این الگوی انسانیت و بزرگداشت مجاهدت‌های اوست.سردار سربداران کوششی شاعرانه، زیبا و هنرمندانه‌ برای معرفی حاج قاسم است و وظیفه اصلی بنیاد سردار سلیمانی هم همین است.»
سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین سپاه قدس، از همرزمان شهید سلیمانی نیز در بخش دیگر این مراسم با تأکید بر اینکه آنچه وی را متمایز و سردار دل‌ها کرد همانا راز و نیاز خالصانه با معبود و اخلاصش بود. وی ادامه داد: «تحت هیچ شرایطی از مبارزه با کفر و شرک و دشمنان اسلام و مسلمین دست نخواهیم کشید و اگر هزاران بار ما را قتل‌عام کرده و مجدد زنده شویم باز هم راه و روش و منش و رسم زندگی حاج قاسم سلیمانی را ادامه خواهیم داد و هرگز در این راه خسته نخواهیم شد.» سید‌علی موسوی گرمارودی، سعید یوسف نیا و علیرضا قزوه از جمله شاعران حاضر در این مراسم بودند که شعرخوانی کردند و سپس از کتاب نخستین کنگره شعر سردار سربداران رونمایی شد. در ادامه از افشین علا برای سرودن منظومه «سردار نامه» و همچنین از سعید حدادیان مداح اهل بیت(ع) تقدیر شد. گفتنی است که در شعر کلاسیک، «غلامرضا کافی» از فارس برای اثر «ای پارسای پارسی» به رتبه نخست دست یافت، در بخش شعر نو اما هیأت داوران اثری را شایسته رتبه نخست اعلام نکردند. در این مراسم سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه، احمد وحیدی وزیر کشور، مصطفی چمران رئیس شورای شهر تهران، حمید شاه‌آبادی معاون سیمای رسانه ملی و جمعی از شعرا نیز حضور داشتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/15/593991/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها