رئیس‌جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تولید مواد مخدر با حضور امریکا در افغانستان افزایش یافت


رئیس‌جمهور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، تقدیم ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز را نشان ‌دهنده عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر دانست و گفت: باید از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان بپرسیم چقدر به وظیفه خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کردند؟ زیرا مسأله مبارزه با مواد مخدر موضوعی جهانی است و کشورها باید در سیاست‌های خود در این زمینه بازنگری کنند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این جلسه که عصر پنجشنبه برگزار شد، همکاری‌های بین‌المللی و فعال شدن دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر را ضروری خواند و گفت: زمانی که مواد مخدر را امحا می‌کنیم سازمان ملل متحد جایزه‌ای برای ایران می‌فرستد، در حالی که واقعاً تنها فرستادن جایزه کافی نیست؛ زیرا اگر ایران جلوی ترانزیت مواد مخدر را نگیرد، این موضوع تهدید و بحرانی برای اروپا خواهد شد.
رئیس‌جمهور درباره کشت مواد مخدر در افغانستان گفت: در دو دهه حضور ناتو و امریکا در این کشور، تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافت و تولید مواد مخدر سنتی به صنعتی تبدیل شد که یک تهدید برای جهان است.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، اعتیاد به مواد مخدر را مهم‌ترین آسیب اجتماعی و منشأ جرایم و آسیب‌های مختلف برشمرد و گفت: شناسایی و تشدید برخورد با شبکه‌های توزیع خرد و کلان مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد و در میدان مبارزه با مواد مخدر جامع و گسترده عمل شود.
رئیس جمهور، اقداماتی هدفمند، برنامه‌ریزی شده و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و بسیج امکانات برای مبارزه با مواد مخدر را ضروری خواند و تأکید کرد: باید اقدامات اطلاعاتی، قضایی و انتظامی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تشدید شود تا شاهد کاهش قاچاق و مصرف مواد مخدر باشیم.
رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر اینکه باید از ورود پول‌های ناپاک حاصل از تولید، خرید و فروش مواد مخدر در شبکه پولی و مالی کشور جلوگیری شود، گفت: ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی شبکه‌های قاچاق مواد مخدر یک وظیفه است و حتماً باید با معاملات مشکوک و پولشویی حاصل از فروش مواد مخدر مبارزه شود.
آیت‌الله رئیسی گفت: شناسایی و برخورد با شبکه‌های توزیع خرد و کلان مواد مخدر از اولویت‌های مبارزه است و حتماً جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار قرار گیرد وتا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان بازپروری شده، به همه استانداران، فرمانداران و بخشداران تأکید کرد: حرکت فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر مهم است و باید آگاهی و حساسیت جوانان و خانواده‌ها در این زمینه افزایش یابد تا از آفات مواد مخدر در امان بمانند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/2/594012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها