اخــــبار


تجهیز ۱۰ درصد کاربران به G5  در 4 سال آینده

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا ۴ سال دیگر حداقل ۱۰ درصد کاربران تلفن همراه به فناوری نسل پنجم مجهز می‌شوند و برنامه‌ریزی برای این هدف آغاز شده است.
به‌ گزارش مهر، صادق عباسی شاهکوه از آغاز برنامه‌ریزی برای مقررات‌گذاری و تخصیص فرکانس ورود فناوری نسل پنجم تلفن همراه (5G) خبر داد و گفت: وزیر ارتباطات بر حفظ کیفیت ارتباطات تلفن همراه و ارتقا به تکنولوژی‌های جدید از جمله نسل پنجم ارتباطات همراه تأکید کرده است. وی افزود: همچنین باید مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز - پوشش سراسری با سرعت متوسط حداقل ۱۰ مگابیت بر ثانیه برای اینترنت- اجرایی شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در ادامه گفت: این سرعت هم اکنون به‌طور متوسط ۵ مگابیت بر ثانیه است اما ما باید طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی آن را به سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه برسانیم یعنی سرعت و کیفیت اینترنت باید دو برابر شود.
عباسی شاهکوه افزود: در این مصوبه تأکید شده که ۱۰ درصد کاربران در افق ۱۴۰۴ باید به‌سمت تکنولوژی جدید حرکت کنند و این به‌ معنای آن است که ما باید تا ۴ سال دیگر ۱۰ درصد کاربران‌مان را روی نسل پنجم تلفن همراه 5G داشته باشیم.
وی یادآور شد: از هم اکنون برای تحقق این هدف مهم برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده‌ایم، به نحوی که بحث تخصیص فرکانس و مقررات‌گذاری را در برنامه داریم.


هکرها اطلاعات واکسیناسیون برزیل را سرقت کردند

وب سایت وزارت بهداشت برزیل هدف حمله سایبری قرار گرفت و سیستم‌های متعدد آن شامل اطلاعات مربوط به برنامه ایمن‌سازی ملی و صدور گواهی دیجیتالی واکسیناسیون از دسترس خارج شدند.
به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد در ساعات اولیه روز جمعه با رخدادی روبه‌رو شد که موقتاً یکی از سیستم‌هایش را با مشکل روبه‌رو کرد و در حال حاضر غیرقابل دسترس است.
دفتر امنیت مؤسسه‌ای و پلیس فدرال به این اتفاق ورود کردند و پلیس اعلام کرد تحقیقاتی را در این باره گشوده است.
هکرهای عامل این حمله، پیامی را در وب سایت وزارت بهداشت گذاشته و اعلام کردند «اطلاعات داخلی کپی و حذف شده‌اند. اگر می‌خواهید آنها را پس بگیرید با ما تماس بگیرید.» نشانی ایمیل و تلگرام هکرها هم گذاشته شد.
بر اساس گزارش رویترز، پیام هکرها از وب سایت حذف شد اما صفحه وب همچنان غیرقابل دسترس است و اطلاعات کاربری در اپلیکیشن ContactSUS ناپدید شده است. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد در تلاش برای احیای سیستم‌های خود است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7796/11/594056/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها