جزئیات‌ ساخت نیروگاه بخار سیریک


مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی گفت: اعتبارات اسنادی (LC) پروژه نیروگاه سیریک در سال 2021 بازگشایی شد و بودجه سال 2021 نزدیک به 6.2 میلیون یورو از طریق بانک روسی پرداخت شد.
بهنام خائفی‌نژاد با اشاره به آخرین جزئیات پیشرفت نیروگاه بخار سیریک اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه نیروگاه بخار 1400 مگاواتی سیریک در فاز خاکبرداری آغاز شده و مشاور ژئوتکنیک نیز ارزیابی اولیه را با پیشرفت 80 درصد انجام داده است تا بلافاصله پس از خاکبرداری عملیات تحکیم بستر آغاز شود.
مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی ادامه داد: از ابتدای سال 1401 فاز اجرای فونداسیون ساختمان اصلی آغاز خواهد شد و در کنار این موضوع مناقصه فاز 1 تجهیز کارگاه برگزار شده و پیمانکار ایرانی منتخب، تجهیز کارگاه را شروع کرده است. فاز دوم تجهیز کارگاه نیز در دست پیگیری است و تا پایان سال‌جاری میلادی مناقصه فاز دوم نیز برگزار می‌شود.
وی افزود: پروسه ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه در کارخانه پاور ماشینز روسیه در حال پیگیری است و امیدواریم در بهار سال 1401 اولین محموله از تجهیزات واحد اول شامل ژنراتور واحد یک به کشور برسد.
خائفی‌نژاد در تشریح میزان پیشرفت پروژه تأکید کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه به طور کلی معادل 4.5 درصد است و این پیشرفت مطابق برنامه بوده است و بدون تأخیر پیش می‌رود.
مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی با اشاره به تبادلات مالی این پروژه گفت: اعتبارات اسنادی (LC) پروژه نیروگاه سیریک در سال 2021 بازگشایی شد و بودجه سال 2021 نزدیک به 6.2 میلیون یورو از سوی دولت روسیه از طریق بانک روسی پرداخت شد. بودجه درنظر گرفته شده برای سال 2022 حدود 75 میلیون یورو است که تلاش می‌کنیم، این مبلغ هم جذب پروژه شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده کار انجام شده تا کنون از جنس عملیات اجرایی است و مطابق قرارداد این بخش باید توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود، از عدد 6.2 میلیون یورو پرداخت شده از سوی روسیه نزدیک به 5.5 میلیون یورو سهم پیمانکاران ایرانی بوده و 700 هزار یورو نیز به پیمانکاران روسی پروژه پرداخت شده است.
این مقام مسئول در بیان سهم پرداخت شده ایران در این پروژه گفت: علاوه بر این مطابق قرارداد، با توجه به اینکه 15 درصد پروژه باید از سوی کشور ایران تأمین مالی شود، بنابراین تاکنون 65 میلیون یورو از 211 سهم تأمین مالی ایران در قالب پیش‌پرداخت تأمین مالی شده است.
خائفی‌نژاد‌ گفت: مبلغ کل قرارداد پروژه سیریک 1.4 میلیارد یورو بود که 85 درصد آن از وام دولت روسیه و 15 درصد آن نیز از سوی ایران تأمین می‌شود./فارس


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7800/6/594436/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها