در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و هنیه در سالگرد تشکیل حماس مطرح شد

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خلاف مصلحت منطقه است


وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که رژیم جعلی صهیونیستی ریشه مشکلات منطقه است.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سالگرد تشکیل این جنبش را تبریک گفت و بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تأکید کرد. وی جنبش حماس را از پیشگامان مقاومت اسلامی در آزادی قدس شریف دانست و اظهار کرد: امروز مقاومت نقش محوری در احقاق حقوق تاریخی ملت فلسطین دارد.
امیرعبداللهیان در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اقدام اخیر دولت انگلیس در تروریستی اعلام کردن جنبش حماس، آن را اقدامی سیاسی و علیه ملت فلسطین دانست و افزود: رژیم جعلی صهیونیستی ریشه مشکلات منطقه است و لذا اندک کشورهای منطقه که در مسیر عادی سازی روابط خود با این رژیم جعلی هستند، خلاف امنیت و مصالح منطقه و امت اسلامی حرکت می‌کنند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نیز ضمن سپاس از تبریک سالگرد تأسیس جنبش حماس، با تجلیل از مقام شامخ سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: ما با افتخار از شهید سلیمانی یاد می‌کنیم و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آرمان و مقاومت فلسطین قدردانی می‌کنیم.
هنیه همچنین ضمن محکوم کردن اقدام برخی از کشورهای منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این اقدام را رویکردی امریکایی - صهیونیستی دانست و تأکید کرد: دوست نداشتیم که درهای کشورهای عربی بر روی قاتلان صهیونیست که دست‌شان به خون مردم فلسطین آغشته است، گشوده شود. رئیس دفتر سیاسی حماس اقدام رژیم صهیونیستی در نفوذ به منطقه را باعث ناامنی و بی ثباتی و تهدیدی برای آرمان فلسطین و برای تمام امت اسلامی دانست و اعلام کرد، این راهبرد محکوم به شکست است، چرا که اراده ملت‌های منطقه قدرتمندتر است و می‌تواند چنین رویکردهایی را به شکست بکشاند. وی در پایان خواستار ابلاغ سلام گرم خود و مردم فلسطین، به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ایران شد.
 بیانیه های جداگانه، اما همسو
پیش از گفت‌ و‌ گوی سه‌شنبه شب امیرعبداللهیان و هنیه، دستگاه دیپلماسی ایران و حماس در موضع گیری‌های جداگانه‌ای نسبت به تبعات مخرب سفر اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی واکنش نشان دادند. اسماعیل رضوان، از رهبران حماس نیز در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: سفر نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات بیانگر قهقرای قومی و اخلاقی، دست شستن از مسأله فلسطین و مشارکت با رژیم صهیونیستی در تعرض به ملت فلسطین و مقدسات ماست.
رضوان افزود: ما استقبال دولت امارات را از فردی مجرم و سفاک چون بنت  که مرتکب جنایت جنگی و اقدامات ناقض حقوق بشر شده  به‌شدت محکوم می‌کنیم؛ سفری که همزمان با آن، عملیات قتل و تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نیز روند شهرک‌سازی و پروژه‌های یهودی‌سازی در بیت‌المقدس اشغالی افزایش یافته است.
وی در پایان تأکید کرد: عادی‌سازی فزاینده دولت امارات و گام‌هایش در تقویت مناسبات مختلف با اشغالگران غاصب به معنای فرو کردن خنجر خیانتکارانه در حق مسأله فلسطین و امت اسلامی است و به هیچ عنوان موجب مشروعیت‌بخشی به اشغالگران در اراضی فلسطینی نمی‌شود.

برش
هشدار ایران درباره سفر مخرب بنت به امارات

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی، با هشدار جدی نسبت به هرگونه اقدامی که به تثبیت حضور مخرب و فتنه انگیز این رژیم جعلی در منطقه مهم غرب آسیا منجر شود، گفت: این‌گونه اقدامات مخل تأمین امنیت منطقه بوده و برخلاف مصالح و منافع امت اسلامی است.
به‌گزارش ایرنا، وی افزود: مردم منطقه اقدامات شرورانه وکینه توزانه رژیم صهیونیستی را که علت العلل و ریشه اصلی مصایب منطقه است از یاد نبرده ‌و مخالف روند عادی‌سازی با این رژیم باقی خواهند ماند. گفتنی است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در اولین تماس تلفنی با «اولاف شولتز» صدراعظم جدید آلمان نیز به تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه ایران و برنامه هسته‌ای آن پرداخت و با طرح ادعای «ساخت تسلیحات اتمی توسط ایران» خواستار جلوگیری از این اتفاق شد.
کابینه جدید رژیم صهیونیستی در شش ماهی که از روی کار آمدنش در تل‌آویو می‌گذرد، با توسل به دروغ‌پراکنی و پروپاگاندای بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای آن، سعی در جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و از مسیر خارج کردن مذاکرات وین، مخصوصاً دور جدید آن برای رفع تحریم‌های ایران، داشته است و در اقداماتی همچون سفر به کشورهای عربی منطقه خلیج فارس این پروژه را پیگیری می‌کند.
بامداد دیروز همچنین سه مقام صهیونیستی خبر دادند که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بزودی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند تا درباره ایران جلساتی داشته باشد.
این در حالی است که پیش‌تر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز در دیدار با مقام‌های امریکایی بار دیگر به عجز و لابه درباره خطری که ایران می‌تواند برای موجودیت این رژیم جعلی داشته باشد، پرداخته و با ادعای اینکه ایران در حال آماده‌شدن برای اقدام علیه تل‌آویو است، مدعی شده بود که این رژیم نیز برای هر سناریویی آماده می‌شود و هرکاری را که لازم است برای حفاظت از خود انجام خواهد داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7800/2/594507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها