ایران در ایران


نماز باران در شهرکرد اقامه شد

شهرکرد - نماز طلب باران با حضور جمعی از مردم و به امامت حجت‌الاسلام سید‌ابوالحسن فاطمی امام‌جمعه موقت شهرکرد در آستان امامزاده سیدمحمد این شهر اقامه شد.
به‌گزارش ایرنا، امام‌جمعه موقت شهرکرد در این برنامه معنوی در سخنانی گفت: از مستحباتی که در شرع مقدس اسلام به آن دستور داده شده است، نماز استسقا یا همان نماز طلب باران است که از مؤمنان خواسته شده است در مواقع بروز خشکسالی و کمبود باران آن را به پا دارند و از خداوند طلب بارش باران کنند.
حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه این طلب و درخواست کمک از پروردگار به هنگام بروز مشکلات و سختی‌ها با فطرت و ذات بشر در هر دین و آیینی سازگار است، افزود: اقامه طلب باران در دوران گذشته و چه بسا از سوی معصومین (علیهم‌السلام) نیز انجام و تجربه شده است و مؤمنان اعجاز الهی را در پاسخ به این طلب دیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برخی با توجه به‌ وجود فناوری و دستگاه‌های پیشرفته برای پیش‌بینی شرایط جوی درباره علت اقامه نماز باران سؤال می‌کنند و منظور اقامه‌کنندگان این نماز را جویا می‌شوند، تصریح کرد: جواب آن است که در بسیاری از مواقع، پیش‌بینی‌های انجام شده به آن نتیجه‌ای که مد نظر بوده منجر نشده است یا بر فرض صحت و دقت این پیش‌بینی‌ها علت آنکه مردم به دور هم جمع شده‌اند و نماز باران را اقامه می‌کنند آن است که کمبودهای پیش آمده از نبود بارش‌ها با بارندگی‌های اندک جبران نخواهد شد و بنابراین با اقامه نماز باران از خداوند درخواست می‌شود تا تمامی منابع آبی را به‌شکل مطلوب گذشته بازگرداند.
امام‌جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر آنکه اقامه نماز باران باید بارها تکرار و در همه شهرها و روستاها برپا شود، افزود: عده‌ای سؤال می‌کنند که چرا پیش از این برای اقامه نماز اقدامی صورت نگرفته است که باید اعتراف کرد در گذشته غفلت شده است و علت آن نیز به این موضوع باز می‌گردد که در گذشته برخی مؤمنان بر این نظر بودند که اگر عده‌ای برای اقامه نماز اقدام کردند و بارانی نبارید ممکن است ایمان‌ها متزلزل شود و مردم دچار شک و شبه شوند.

ورود سازمان بازرسی به پرونده احیای خلیج گرگان

گرگان - به‌دنبال وضعیت بحرانی خلیج گرگان، رئیس سازمان بازرسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن از ورود این سازمان به‌منظور احیای خلیج گرگان خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، به‌دنبال وضعیت بحرانی خلیج گرگان و خشک شدن تدریجی آن، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر به شهرستان بندر ترکمن از این خلیج بازدید کرد.
خدائیان ضمن بررسی وضع موجود و بازدید از بخش‌های مختلف خلیج گرگان و احصای مشکلات و موانع، بر لزوم لایروبی هرچه سریع‌تر کانال‌ها و اجرای برنامه‌های مرتبط با احیای این خلیج تأکید کرد. وی از ورود سازمان بازرسی به‌منظور احیای خلیج گرگان خبر داد و با اشاره به ارائه و طرح گزارش بررسی وضعیت این خلیج در جلسه شورای قضایی استان گلستان، ابراز امیدواری کرد که با عزم جدی و همگانی مشکلات موجود برطرف گردد و خلیج گرگان نجات یابد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7801/12/594545/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها