تنش‌های داخلی، حملات سایبری و ناکامی‌های نظامی تل‌آویو را فراگرفت

تهدیدهای امنیتی و دفاعی، کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها


زهره صفاری/ آشفتگی صهیونیست‌ها از شکاف امنیتی داخلی اسرائیل با افزایش عملیات‌های استشهادی و هکری هنوز آرام نگرفته، دفع حملات موشکی به سوریه نیز تهدیدی تازه را در حوزه دفاعی پیش روی سران این رژیم قرار داده است.
به گزارش «فرانس 24»، در پی تیراندازی روز پنجشنبه در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «حومش» در نزدیکی «نابلس» کرانه باختری که به کشته و مجروح شدن 3 شهرک‌نشین منجر شد، ارتش اسرائیل با متهم کردن گروه‌های فلسطینی در این حمله شماری از فلسطینیان را بازداشت و تدابیر امنیتی شدیدی را در منطقه برقرار کرد. در حالی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت شلیک روز پنجشنبه به خودروی شهرک‌نشینان را نپذیرفته اما حماس و چندین گروه مقاومت فلسطینی آن را اقدامی قهرمانانه خوانده و به مدح آن پرداختند. به نوشته فارس، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای گفت: «عملیات قهرمانانه در نابلس علیه نظامیان ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان را تبریک می‌‌گوییم. این عملیات بار دیگر ثابت کرد که ملت قهرمان فلسطین در کرانه باختری به مبارزه مشروع خود تا بیرون راندن رژیم اشغالگر از همه خاک فلسطین و نابودی شهرک‌نشینان ادامه می‌‌دهد.» «طارق عزالدین» سخنگوی جهاد اسلامی نیز با تبریک این عملیات گفت: «نیروهای قهرمان مقاومت از فرزندان ملت فلسطین به جرایم بی حد و مرز نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست پاسخی طبیعی دادند.» همزمان دیگر گروه‌های فلسطینی از جمله کتائب الشهید ابوعلی مصطفی و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز بر طبیعی بودن این پاسخ تأکید کردند. در این میان به گزارش «رویترز»، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد واشنگتن این حمله تروریستی و کشته شدن یک شهرک‌نشین را محکوم می‌‌کند. این عملیات اما اسرائیل را به قدری برآشفته کرده که علاوه بر نیروهای ارتش سه یگان ضربتی نیز در کرانه باختری مستقر شده‌اند و جست‌وجو برای دستگیری مظنونان ادامه دارد.

 تهدید هکرها
اما این تنها دردسر آخر هفته صهیونیست‌ها نبود چرا که در مدت 24 ساعت 7 نهاد اسرائیلی هدف حمله هکری قرار گرفتند. براساس آخرین گزارش‌ها هدف از این حملات بخش تجاری و دولتی رژیم صهیونیستی بود که مقامات تل‌آویو مدعی رصد این تحرکات و دفع آن شده‌اند. بررسی‌های اولیه حمله اخیر را ناشی از نقص نرم‌افزار «لاگ4جی» نشان می‌‌دهد. موضوعی که «یان ایسترلی»، مقام ارشد دفاعی امنیت سایبری امریکا گفت: «این نرم‌افزار یکی از جدی‌ترین تهدیدها را ایجاد کرده است.» همزمان با این حمله وزارت امنیت داخلی امریکا در دستوری فوری به آژانس‌های فدرال دستور داد تا این مسیر نفوذ را هر چه زودتر شناسایی کنند.

 حمله ناموفق هوایی به سوریه
رسانه‌های سوری اعلام کردند پدافند هوایی این کشور با رهگیری و دفع راکت‌های اسرائیلی، حملات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را با شکست روبه‌رو کردند.به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری «سانا»ی سوریه، با تأیید این مقاومت ارتش این کشور، اعلام کرد در این حمله یک سرباز سوری کشته و شماری مجروح شدند. آژانس‌های خبری روسی نیز به استناد اظهارات افسران نظامی این کشور مدعی شدند که تنها یکی از 8 موشک اسرائیل به هدفی در مسیر فرودگاه دمشق اصابت کرده است. دریابان «وادیم کولیت» نیز گفت: «این موشک یک انبار را هدف قرار داد که در جریان آن یک نفر کشته و شماری مجروح شدند. جنگنده اف 16 اسرائیل از مبدأ ارتفاعات جولان به پرواز درآمده بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7801/4/594550/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها