جولان «اُمیکرون» در فوتبال اروپا


گروه ورزشی/ نوع اُمیکرون ویروس کرونا در انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی در حال گسترش است و اکنون به باشگاه‌های فوتبال زیادی رسیده و باعث لغو خیلی از بازی‌ها شده است. در حالی که مسابقات لیگ برتر انگلیس هفته هفدهم خود را سپری می‌کرد، کرونا باعث لغو 3 دیدار هفته هفدهم و 4 دیدار هفته هجدهم لیگ برتر شد. دیدارهایی که قرار بود پنجشنبه و امروز (شنبه) برگزار شود. برنتفورد – منچستریونایتد، برنلی – ولورهمپتون و لسترسیتی – تاتنهام 3 بازی هفته هفدهم بودند که به تعویق افتادند و در هفته هجدهم هم 4 دیدار منچستریونایتد – برایتون، ساوتهمپتون - برنت‌ فورد، واتفورد - کریستال پالاس و وستهام – نوریچ به تعویق افتاد. در این بین بازی پنجشنبه شب چلسی و اورتون هم با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن تیم آبی پوش لندنی در آستانه لغو شدن قرار داشت اما این دیدار برگزار و با تساوی 1-1 دو تیم به پایان رسید. لوکاکو، هادسون اودوی، ورنر و بن چیلول بازیکنانی بودند که تست‌شان مثبت شده بود. همچنین لیورپول پنجشنبه شب به مصاف نیوکاسل رفت و 1-3 برابر این تیم به پیروزی رسید. این بازی هم تحت‌الشعاع غیبت بازیکنان کلیدی این تیم از جمله ویرژیل فن دایک، فابینیو و کورتیس جونز به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا قرار داشت. همچنین از اردوی منچستریونایتد خبر می‌رسد که رالف رانگنیک، سرمربی منچستر برای بازی شنبه شب با برایتون تنها 7 بازیکن در اختیار داشته و مجموعه تمرینی این باشگاه نیز برای جلوگیری بیشتر از شیوع کرونا بسته شده است. در مجموع از زمان شیوع کرونا امیکرون در انگلیس تا به حال 9 بازی لغو شده‌اند. این موضوع باعث شد تا مسئولان برگزاری لیگ برتر خواستار برگزاری مسابقات به‌صورت فشرده باشند که توماس فرانک، سرمربی برنتفورد از لیگ برتر خواسته بود که در برگزاری تقویم شلوغ زمستانی تجدیدنظر کند. البته نشریه تایمز مدعی شده که مدیران باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر در نظر دارند روز دوشنبه جلسه‌ای برگزار و احتمال تعطیلی این مسابقات را بررسی کنند. این در حالی است که مسئولان لیگ برتر پیش از این اعلام کرده بودند تصمیمی برای توقف مسابقات ندارند و تصمیم نهایی آنها بر این است که به همین روند برگزاری دیدارها را  ادامه دهند.
واکنش نشریات مادریدی به حمله کرونا به رئال‌
شیوع ویروس کرونا تنها مختص لیگ برتر انگلیس نیست. چرا که طی روزهای اخیر باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که مارسلو و لوکا مودریچ از این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند. اما این هم پایان کار نبود زیرا روز پنجشنبه این باشگاه خبر داد که تست گرت بیل، مارکو آسنسیو، لونین، رودریگو و مربی رئال یعنی کارلو آنچلوتی نیز مثبت شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که رئال مادرید یکشنبه شب به مصاف کادیز خواهد رفت. در همین راستا دو نشریه مادریدی مارکا و آاس تیتر اصلی خود را به حمله کرونا به اردوی رئال مادرید اختصاص داده‌اند و مارکا نوشت:‌«حمله موج ششم به مادرید.» همچنین آاس هم چنین  واکنشی داشت:‌«کووید مادرید را هدف قرار داد.»
گلزنی علی قلی‌زاده در روز شکست شارلروا
 اما در این شرایط لژیونرهای فوتبال ایران برای تیم‌های خود به میدان رفتند. تیم فوتبال شارلروا پنجشنبه شب در هفته نوزدهم لیگ برتر بلژیک میهمان خنک بود 4-2 شکست خورد. علی قلی‌زاده هافبک ملی پوش کشورمان در این بازی از ابتدا در ترکیب شارلروا ملقب به «گورخرها» حضور داشت و 71 دقیقه بازی کرد. ستاره ایرانی در دقیقه 46 موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند ولی این گل بی‌فایده بود و شارلروا بازی را باخت. همچنین از هفته چهاردهم رقابت‌های سوپرلیگ یونان آاک آتن در خانه لونیکوس 1-0 پیروز شد. در این بازی مانتالوس در دقیقه 21 موفق به گلزنی شد. احسان حاج صفی در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و کریم انصاری فرد در این بازی نیمکت نشین بود. انصاری فرد از دقیقه 83 به‌جای آرائخو به میدان آمد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7801/14/594572/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها