هنرمندان در فضای مجازی


به‌روزهای پایانی پاییز نزدیک می‌شویم، روزهایی که هنرمندان فعال در دنیای تئاتر، سینما و تجسمی در صفحات خود از برنامه‌های در حال اجرا یا برنامه‌های آینده خود می‌گویند.

چهره ها
هدیه تهرانی به خاطر حضور سرزده خود در اکران فیلم «بی‌همه چیز» به‌کارگردانی محسن قرایی و خرید بلیت و تماشای فیلم به‌همراه مردم در فضای مجازی بازتاب گسترده داشت. این امر هم باعث شد کاربران فضای مجازی به شوخی و جدی از این عمل بازیگر تقدیر کنند.
ابوالفضل جلیلی کارگردان با انتشار تصویری از نقاشی دیواری شهید باکری نوشت: «امروز از صبح به‌دنبال محل‌هایی برای فیلمبرداری فیلم جدیدم می‌گشتم. هرجا رفتم غم انگیز بود.داشتم فکر می‌کردم دیگه خسته شدیم از این همه دلتنگی و دلگیری.رسیدم سر چهارراه جمهوری. دو سه تا چهارراه بالاتر از محله قدیممون، قلمستون.هر وقت یاد معرفت و از خودگذشتگی بچه‌های قدیمِ جنگ میفتم، دلم بیشتر می‌گیره.اونهمه رنج و ایثارو...  سر به‌هوا که شدم، یه دفه متوجه حضرت دوست، شهید باکری، شدم. با تمام طهارت و پاکیزگی، تمیز و مرتب و بی‌ادعا، از اون بالا نگاهم می‌کرد. به فرصت یه سبز شدن چراغ قرمز نگاهش کردم و بعد، راه که افتادم ناخودآگاه با خودم زمزمه کردم. به طعنه گفت شبی میر مجلس تو شوم/ شدم به مجلس او کمترین غلام و نشد»
حمید شاه‌آبادی هم خبر داده که کتاب «خیابان گوته» به چاپ چهارم رسیده است. او درباره این کتاب نوشت: «این رمان که ویژه بزرگسالان است می‌تواند ادامه‌ای بر رمان دیلماج باشد. زحمتی که برای این کتاب کشیده‌ام با هیچ یک از کتاب‌های دیگرم برابر نیست. شش سال برای نوشتن این رمان جان کندم. ‌شش سال تمام! چه در پژوهش‌های اولیه و چه در کار نگارش اثر، همه توانم را به کار گرفتم.»
بامداد افشار عکسی از پشت صحنه سریال «نوبت لیلی» به‌کارگردانی روح‌الله حجازی منتشر کرده است: روح‌الله حجازی را دوست دارم به‌خاطر کارگردانش، فیلمنامه اش و گروه موسیقی که در تمام پروژه‌های اخیر من همیشه بی‌نظیر و درجه یک بودند. تصاویر پشت صحنه آخرین جلسات ضبط گروه موسیقی در سریال هست.»
اسماعیل امینی کتاب «به زبان فارسی» خود را در صفحه خود معرفی کرده است: «این کتاب برای تحقیق و تدریس نوشته نشده و حرف‌های کسی است که زبان‌فارسی و آموختن و مطالعه را دوست دارد و دلش می‌خواهد به دیگران بگوید که از این پنجره به زبان فارسی و مطالعه متون ادبی نگاه کنند، به جبران دلزدگی‌های احتمالی حاصل از زنگ ادبیات مدرسه و دانشگاه.»

دنیای نشر
فروش ویژه کتاب «خون خراب» نوشته جی کی رولینگ با ترجمه ویدا اسلامیه خبری است که ویدا اسلامیه مترجم این کتاب در صفحه خود منتشر کرده است. این نویسنده که با ترجمه‌های هری پاتر در ایران معروف است به خلاصه داستان این کتاب اشاره کرده است: «وقتی کورمورن استرایک برای دیدار با خانواده‌اش به کورنوال سفر می‌کند، زنی به امید یافتن مادرش، از او درخواست کمک می‌کند. مادرش مارگو بامبورو در سال ۱۹۷۴، به طور مرموزی گم شده است...» این کتاب را انتشارت تندیس منتشر و این امکان را فراهم کرده است که کتاب با امضای مترجم به دست علاقه‌مندان برسد.

گالری گردی
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با همکاری مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه مجازی منتخب آثار خوشنویسی میرزا غلامرضا اصفهانی را به مناسبت ثبت «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوش‌نویسی در ایران» در فهرست جهانی کمیته حفاظت از میراث ناملموس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برگزار می‌کند. این خبری است که در صفحه موزه ملی ملک منتشر شده است.

نمایشگاه گروهی «استخوان» به کوشش بهار رنجبر از 26آذرماه تا 7دی ماه در گالری آتبین برپا می‌شود. این خبر را ساوالان جماعتی ثمرین، نقاش و مدرس در صفحه خود اعلام کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7801/16/594584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها